Bu Kurumlarda Çalışan Memurların Dikkatine !

Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Dış İşleri Bakanlığında görev yapan personellerin bilmesi gerekenler. Atamalar, personele ceza, memurluktan çıkarma nedir, nasıl olur. İşte ayrıntılar.

banner396

Bu Kurumlarda Çalışan Memurların Dikkatine !

Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Dış İşleri Bakanlığında görev yapan personellerin bilmesi gerekenler. Atamalar, personele ceza, memurluktan çıkarma nedir, nasıl olur. İşte ayrıntılar.

24 Kasım 2014 Pazartesi 11:19
250 Okunma
Bu Kurumlarda Çalışan Memurların Dikkatine !
Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Dış İşleri Bakanlığında görev yapan personellerin bilmesi gerekenler. Atamalar, personele ceza, memurluktan çıkarma nedir, nasıl olur. İşte ayrıntılar.

6495 tarihli torba Kanunun (Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun) bazı hükümlerinin Anayasaya aykırı olduğu iddiaları 4 Aralık tarihinde Anayasa Mahkemesi tarafından karara bağlanacak. Anayasa Mahkemesinin aynı gün görüşeceği konular arasında aday öğretmenlikten asil öğretmenliğe geçişe ilişkin düzenleme de yer alıyor.

2 Ağustos 2013 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan 6495 sayılı Kanunun, Anayasaya aykırı olduğu ileri sürülerek iptalleri ve yürürlüklerinin durdurulması istenen hükümleri arasında kamu görevlilerini yakından ilgilendiren düzenlemeler de yer alıyor. Anayasaya aykırılı oldukları ileri sürülen hükümlerden bazıları şunlar:

Memurluktan çıkarılanların geri dönmesi

Sadece belli tarihler arasında memuriyetle ilişiği kesilmiş olanların geri dönmesine imkan tanıyan düzenlemenin Anayasaya aykırı olduğu ileri sürülüyor.

6495 sayılı Kanunun 43 üncü maddesiyle, 5525 sayılı Memurlar ile Diğer Kamu Görevlilerinin Bazı Disiplin Cezalarının Affı Hakkında Kanuna eklenen maddenin; 1 inci fıkrasında “28/2/1997 tarihinden sonra…28/8/1999 tarihli ve 4455 sayılı Memurlar İle Diğer Kamu Görevlilerinin Disiplin Cezalarının Affı Hakkında Kanun veya bu Kanun hükümlerinden yararlanmış olanların” hükmü, 2 nci fıkrasında ise “…1/1/1990 ile...657 sayılı Kanunun 125 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin (g) alt bendinde yer alan fiili işlediği gerekçesiyle anılan Kanunun 56 ve 57 nci maddeleri uyarınca disiplin cezası veya olumsuz sicil almış olmaları nedeniyle…” hükmü yer almıştı. (Birinci fıkra iptal edilirse, 28 Şubat 1997 tarihinden önce disiplin cezası aldığı için memuriyetten çıkarılanlar da memur olma imkanı bulabilecek; ikinci fıkra iptal edilirse, Kanunun yürürlük tarihinden önce herhangi bir sebeple memuriyetle ilişiği kesilmiş olan aday memurlar yeniden görevlerine dönebilecek).

Maliye Bakanlığı personeli

Maliye Bakanlığında yönetici kadrolarında en az 3 yıl görev yapmış olanların sınavsız olarak Maliye Uzmanı kadrolarına atanmalarına imkan veren düzenlemenin Anayasaya aykırı olduğu ileri sürülüyor.

6495 sayılı Kanunun 59 ncu maddesiyle, 178 sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında KHK’nın 43 üncü maddesine “Bakanlık merkez teşkilatında daire başkanı, genel müdür yardımcısı ve başkan yardımcısı veya taşra teşkilatında defterdar kadrolarında toplam en az üç yıl görev yapmış olanlar, atama tarihi itibarıyla fiilen bu kadrolardan birinde bulunmak şartıyla Maliye Uzmanı kadrosuna atanabilir.” hükmü eklenmişti.

Sağlık personeline verilecek cezalar

Görevlerini yerine getirirken çeşitli sebeplerle bir kişinin engelliliğine veya ölümüne sebebiyet veren sağlık personeli hakkında uygulanacak yaptırımları düzenleyen hükümlerin Anayasaya aykırı olduğu ileri sürülüyor.

6495 sayılı Kanunun 73 üncü maddesinin (h) fıkrasının (1) numaralı bendiyle değiştirilen, 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’nin 23 üncü maddesinin 7 nci fıkrasının; ( c) bendinde “Meslek icrası esnasında sonucunu öngörerek veya görevinin gereklerine aykırı hareket ederek veyahut görevinin gereklerini yapmakta ihmal veya gecikme göstererek bir kişinin ağır derecede olmayan engelliliğine sebebiyet verenlerin üç aydan bir yıla kadar meslekten geçici men edilmesine karar verilir. Bu fiillerin beş yıl içinde tekrarı hâlinde verilecek cezalarda alt ve üst sınırlar iki katı olarak uygulanır.” hükmü, (ç) bendinde ise “Meslek icrası esnasında sonucunu öngörerek veya görevinin gereklerine aykırı hareket ederek veyahut görevinin gereklerini yapmakta ihmal veya gecikme göstererek bir kişinin ağır engelliliğine veya ölümüne sebebiyet verenlerin bir yıldan üç yıla kadar meslekten geçici menine karar verilir. Bu fiillerin beş yıl içinde tekrarı hâlinde meslekten sürekli men kararı verilir.” hükmü yer almıştı.

Dışişleri Bakanlığı personeli

İstisnai memurluğa (açıktan, naklen ya da kurum içinden) büyükelçi veya daimi temsilci olarak atananların merkeze döndüklerinde Dışişleri Bakanlığında meslek mensubu büyükelçi sıfatıyla çalışabilmelerine imkan tanıyan düzenlemenin Anayasaya aykırı olduğu ileri sürülüyor.

6495 sayılı Kanunun 73 üncü maddesinin (bb) fıkrasıyla, 6004 sayılı Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun 12 nci maddesinin; (2) numaralı fıkrasının değiştirilen (d) bendinde “657 sayılı Kanunun 59 uncu maddesi çerçevesinde büyükelçi olarak atananlardan Bakanlığa veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarına mensup olanlar ile açıktan atananlar, merkeze döndüklerinde, Bakanlıkta çalışabilirler, Bakanlıktaki görevleri süresince büyükelçi unvanını kullanmaya devam ederler ve Bakanlıkta yönetici kadrolarına atanma dâhil meslek mensubu olanlar arasından büyükelçiliğe atananlarla aynı hükümlere tâbi olur ve aynı haklardan yararlanırlar.” hükmü, (3) numaralı fıkrasının (a) bendine eklenen cümlede “657 sayılı Kanunun 59 uncu maddesi çerçevesinde daimi temsilci olarak atananlardan Bakanlığa veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarına mensup olanlar ile açıktan atananlar, merkeze döndüklerinde, Bakanlıkta çalışabilirler, Bakanlıktaki görevleri süresince büyükelçi unvanını kullanmaya devam ederler ve Bakanlıkta yönetici kadrolarına atanma dâhil meslek mensubu olanlar arasından büyükelçiliğe atananlarla aynı hükümlere tâbi olur ve aynı haklardan yararlanırlar.” hükmü yer almıştı.

Aday öğretmenlikten asil öğretmenliğe geçiş

Anayasa Mahkemesi 4 Aralık tarihli toplantısında, 6528 sayılı “Milli Eğitim Temel Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”un bir hükmünün Anayasaya aykırı olduğu gerekçesiyle iptali ve yürürlüğünün durdurulması istemini de görüşecek.

6528 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 5 nci maddesiyle, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 43 üncü maddesine “Aday öğretmenler, en az bir yıl fiilen çalışmak ve performans değerlendirmesine göre başarılı olmak şartlarını sağlamak kaydıyla, yapılacak yazılı ve sözlü sınava girmeye hak kazanırlar. Uygulanacak olan sözlü sınavda aday öğretmenler;" şeklinde bir fıkra eklenmişti. Bu düzenlemenin Anayasaya aykırı olduğu ileri sürülüyor.

Bu yıl Eylül ayında atanan ve daha sonra atanacak öğretmenleri ilgilendiren bu düzenlemedeki “yazılı ve sözlü sınava" ibaresi 6552 sayılı Kanunla "yazılı ve/veya sözlü sınava" şeklinde değiştirilmiştir.

Anayasaya aykırılığı ileri sürülen düzenlemede değişiklik yapılmış olması nedeniyle, Anayasa Mahkemesinin bu düzenlemenin iptali yönünde karar vermeyeceğini düşünmekteyiz.

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 24.11.2014 11:25
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394