3 Metre uzağa ışınlanma gerçekleşti

3 Metre uzağa ışınlanma gerçekleşti.

3 Metre uzağa ışınlanma gerçekleşti

3 Metre uzağa ışınlanma gerçekleşti.

31 Mayıs 2014 Cumartesi 21:36
1850 Okunma
3 Metre uzağa ışınlanma gerçekleşti
3 Metre uzağa ışınlanma gerçekleşti...

Türkiye’de “Uzay Yolu” adıyla izlediğimiz “Star Trek” dizisinde film kahramanlarının ışınlanarak yaptıkları seyahatler gerçek oluyor. Hollanda’daki Delft Universitesi’nden bilim insanlarının gerçekleştirdiği devrimsel bir deneyde, atomlar 3 metre uzağa ışınlandı. Yüzde 100 başarı ile gerçekleşen deney, gelecekte insanların ve eşyaların ışınlanmasının önünü açtı. Bilim insanları bu deneyde ilk kez, atom altı partiküllere kodlanmış bilgileri ‘ışınlamayı’ başardı. Böylece gelecekte geliştirilmesi mümkün olan ve bilgilerin ışınlanacağı bir ağın ilk sinyalleri verildi.

‘İnsan da ışınlanır’

Science dergisinde yayımlanan habere göre, deneyi gerçekleştiren takımın önderi Profesör Ronald Hanson, “İnsanların da atomlardan oluşan bir yapıdan başka bir şey olmadığını düşünecek olursak, insan ışınlanmasının gerçek olmaması için hiçbir neden bulunmuyor” şeklinde konuştu. Bununla beraber, prensip olarak mantıklı olan ve hiçbir fizik kanununa karşı gelmeyen bu durumun gerçekleşmesi için daha oldukça uzun bir zaman bulunuyor.
Hanson, kuantum ışınlanmasının bir çeşit ‘kuantum interneti‘ olarak tanımlanabileceğini ve küresel ağın dışına bu şekilde bilgi gönderilebileceğini ifade ediyor. Temmuz ayında yapılacak olan yeni bir deneyde bu kez aralarında 1300 metre mesafe bulunan iki bina arasında ışınlanma gerçekleştirilecek.
Uzay taksisi

ABD merkezli SpaceX uzay taşımacılığı firması tarafından geliştirilen yeni uzay mekiği tanıtıldı. Tesla firmasının da kurucusu olan Elon Musk tarafından tanıtılan Dragon V2 isimli yeni araç sayesinde yörüngeye yedi astronot taşınabilecek. Atmosfere tekrar girebilme özelliği de bulunan koni şeklindeki mekik, dünyada her hangi bir noktaya iniş yapabiliyor. NASA böylece Rus roketlerine olan bağımlılığından kurtulacak. NASA uzaya gönderdiği her bir astronot için Rusya’ya 71 milyon dolar ödüyor.

Yüzyıllardır insanların hayallerini süsleyen ışınlanma olayı sonunda gerçekleşti.
>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 31.05.2014 21:36
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Elif 1 yıl önce