Özel markalı ürünler yüzde 29 büyürken enflasyona da fren oldu

Hayat pahalılığı alışveriş alışkanlıklarını da değiştirdi. Her 10 tüketiciden 9’u bir ürünü satın alırken önce fiyatına bakıyor. Tüketicinin fiyat farkındalığındaki bu değişim özel markalı ürünlere (Private Label) de yansıdı. Gıdadan kozmetiğe, kişisel bakımdan temizlik ürünlerine kadar hemen her alanda market raflarında yerini alan özel markalı ürünler Nielsen verilerine göre yılın 9 aylık döneminde yüzde 29 büyüdü. PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği, perakende sektöründeki yerini her yıl daha da güçlendiren Private Label ürünlerin geleceğini sektörün önemli aktörlerinin katıldığı 5. Private Label Zirvesi’nde masaya yatırdı.

Ekonomi 07.11.2019, 09:54
Özel markalı ürünler yüzde 29 büyürken enflasyona da fren oldu

Perakende zincirinin tüm halkalarını buluşturan PLAT 5. Private Label Zirvesi, Kurtköy Crowne Plaza Otel’de düzenlendi. Üretici ve tedarikçi firmaların yanı sıra ulusal ve yerel ölçekteki perakende zincirlerinin temsilcilerinin katıldığı zirve, bu yıl da önemli konuşmacıları ile sektörün nabzını tuttu. PLAT 5. Private Label Zirvesi, özel markalı ürünlere tüketicilerin ilgisi her geçen gün artarken sektörün geleceğe nasıl hazırlandığını ortaya koymak amacıyla “Kalıcı Olmak için Çıkış Yolları” temasıyla gerçekleştirildi.

Sektörün önde gelen isimleri 5. Private Label Zirvesi’ndeydi

PLAT Derneği Yönetim Kurulu Başkanı M. İmer Özer, 5. Private Label Zirvesi’nin açılışında yaptığı konuşmasında özel markalı ürünler sektörünün hızlı bir büyüme içinde olduğunu ve bu büyümeyi kalıcı hale getirecek çıkış yollarına odaklandıklarını belirterek, “Perakende sektöründeki yerini giderek güçlendiren özel markalı ya da Private Label ürünler sektörümüzü bu yıl beşinci kez bir araya getirdik. Bu yıl zirvemizin temasını kalıcı olmak için çıkış yolları olarak belirledik. Her arayan aradığını bulamaz ama bulanlar arayanlardır diyoruz. Günümüzün değişen koşullarında sadece fiyat odaklı bir rekabet ile sürdürülebilir bir büyümeden söz edemeyiz. Bunun için ilk önce dayanıklı ve çevik olmalıyız ki bu bizim genlerimizde var. Global düşünmeli, Türkiye koşullarını unutmadan yerel davranabilmeliyiz. İkinci olarak odaklanmalıyız. Belli bir alana odaklanmak başarıyı getirir. Yaratıcılığımızı inovasyon için kullanalım ve rakiplere değil soruna odaklanalım. Üçüncü çıkış yolu olarak basit olmalıyız. Rutinden çıkmalı ve farklılaşmalıyız çünkü tüketici fark ettiğini satın alır. Dördüncü olarak da empati yapmayı unutmamalıyız. Umut varsa her zaman çıkış yolu da vardır. Yeter ki arayan olalım ve rutinden çıkıp takip edilen işlere imza atalım. Böylece farklılaşmayı ve kalıcı büyümeyi sağlayabiliriz” dedi.

M. İmer Özer ayrıca Private Label sektörü ile ilgili olarak şu değerlendirmelerde bulundu: “Avrupa’da özel markalı ürünlerin perakende cirosundaki payı ortalama yüzde 31,5 iken ülkemizde son yıllardaki artışlarla birlikte bu oran yüzde 20’nin üzerine çıktı. Avrupa’ya kıyasla özel markalı ürünler sektörümüz hızlı bir büyüme içinde. Tüketiciye ulaşma noktasında önemli bir gelişim kat eden özel markalı ürünler artık market raflarında ve alışveriş sepetlerinde daha fazla yer tutuyor. Geçtiğimiz yıl yaklaşık yüzde 70 büyüme ile cirosunu 50 milyar TL’ye çıkaran özel markalı ürünler sektörümüz, yılın 9 aylık döneminde ise yüzde 29 büyümeye ulaştı. Özel markalı ürünlerin kalitesine duyulan güvenin artmasıyla birlikte tüketicinin satın alma tercihlerinde ilk sıraya yükselen Private Label ürünlerdeki büyüme trendinin yılın geri kalanında da devam edeceğini öngörüyoruz. ”

PLAT 5. Private Label Zirvesi’nin sabah oturumu PLAT Başkanı İmer Özer’in açılış konuşmasının ardından Nielsen Perakende Hizmetleri Direktörü İlker Unutkan’ın sunumu ile devam etti. Hızlı Tüketim Ürünleri ve Özel Markalı Ürünler sektöründeki son gelişmeler hakkında bilgi veren İlker Unutkan, Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG) pazarı cirosunun yılın 9 aylık döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16 büyüdüğünü, aynı dönemde Private Label cirosunun yüzde 29 büyüme gösterdiğini belirtti. Özel markalı ürünler bu büyüme ile FMCG pazarındaki payını yüzde 21’e yükseltti. Unutkan, yaptıkları son araştırmaların sonuçlarına göre artan fiyat farkındalığı ile birlikte alışverişçilerin en avantajlı promosyonları yakalamak için daha fazla efor sarf ettiğini vurgulayarak her 10 alışverişçiden 9’unun ürünlerin tamamı ya da birçoğunun fiyatını bildiğini, her 4 alışverişçiden üçünün ise Private Label fiyatları ile markalı ürünlerin fiyatlarını karşılaştırdığını dile getirdi. Nielsen Perakende Hizmetleri Direktörü İlker Unutkan ayrıca “Türkiye’de Private Label cirosunun Hızlı Tüketim Ürünleri cirosundaki payı 2018 yılında yüzde 20’ye yükseldi.Türkiye’de Private Label cirosunun payı dünya ortalaması olan yüzde 16,3’ün üzerinde iken Avrupa ortalaması olan yüzde 31,5’in gerisinde. Avrupa’da 2016 yılından sonra daha stabil bir büyüme var. Türkiye bu alanda daha hızlı gelişiyor” diye konuştu.

Nielsen sunumu sonrası Gazeteci-Yazar Serdar Kuzuloğlu, “Yeni İnsan, Yeni Tüketim, Yeni Fırsatlar” içerikli bir konuşma gerçekleştirdi. Tüketici alışkanlıklarının tamamen değiştiğinden bahseden Kuzuloğlu, yeni trendlerde teknolojinin çok önemli yer tuttuğunu belirterek iyi teknoloji kullanan markaların istediği ürünü satabileceğini söyledi. Alışverişin bir tıkla yapıldığı binlerce ürünün tüketicilerin beğenisine sunulduğu çağımızda rekabetin teknoloji ile birlikte farklı iş planları gereksinimi artırdığına dikkat çekti.

Lead Network Türkiye Başkanı Aysun Zaman’ın konuşması ile başlayan 5. Private Label Zirvesi’nin öğleden sonraki oturumu perakende sektörünün en önemli temsilcilerinden BİM COO’su Galip Aykaç, A101 CEO’su Erhan Bostan ve Migros CMO’su Cem Rodoslu’yu ağırladı. Zirve katılımcıları, sektöre dair önemli mesajların verildiği bu bölümde sahne alan Eğitimci Yazar Mümin Sekman ve Eğitimci Yazar Serkan Karaismailoğlu’nun konuşmalarını ilgiyle izledi. PLAT 5. Private Label Zirvesi’nin kapanışını ise Sabancı Üniversitesi Finans Kürsüsü Başkanı Prof. Dr. Özgür Demirtaş, ekonomi ve teknoloji konulu konuşması ile yaptı.

Oylum Talu’nun sunumuyla gerçekleşen PLAT Derneği 5. Private Label Zirvesi’ne; İKMİBLİDER KozmetikSAPRO Temizlik ÜrünleriSELUZ Kimya Altın Sponsor; Bileşim KimyaBeautyIstanbul FuarıNeva KozmetikSerdar Plastik Gümüş Sponsor ve Atak TurizmSarten AmbalajŞimşek Plastik Bronz Sponsor, Ekotürk TV ve Grafikare Medya Sponsoru, Yayla Bakliyat ve Okumuş Çay İkram Sponsoru oldu.

KPSSCAFE.COM.TR | ANKARA

Yorumlar (0)
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
2019/2 KPSS Tercihinde Bulunacak mısınız?
2019/2 KPSS Tercihinde Bulunacak mısınız?
Namaz Vakti 10 Aralık 2019
İmsak 06:22
Güneş 07:53
Öğle 12:46
İkindi 15:10
Akşam 17:30
Yatsı 18:55
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 14 30
2. Beşiktaş 14 27
3. Trabzonspor 14 26
4. Başakşehir 14 26
5. Fenerbahçe 14 25
6. Galatasaray 14 23
7. Alanyaspor 14 22
8. Göztepe 14 20
9. Malatyaspor 14 20
10. Denizlispor 14 18
11. Çaykur Rizespor 14 17
12. Gaziantep FK 14 17
13. Gençlerbirliği 14 14
14. Konyaspor 14 14
15. Kasımpaşa 14 12
16. Antalyaspor 14 12
17. Kayserispor 14 10
18. Ankaragücü 14 9
Takımlar O P
1. Hatayspor 14 30
2. Akhisar Bld.Spor 14 25
3. Erzurum BB 14 24
4. Bursaspor 14 23
5. Ümraniye 14 22
6. Keçiörengücü 14 22
7. Menemen Belediyespor 14 22
8. Fatih Karagümrük 14 20
9. Balıkesirspor 14 19
10. Giresunspor 14 19
11. Adana Demirspor 14 18
12. Altay 14 17
13. İstanbulspor 14 15
14. Altınordu 14 13
15. Osmanlıspor 14 11
16. Boluspor 14 11
17. Adanaspor 14 9
18. Eskişehirspor 14 5
Takımlar O P
1. Liverpool 16 46
2. Leicester City 16 38
3. Man City 16 32
4. Chelsea 16 29
5. M. United 16 24
6. Wolverhampton 16 24
7. Tottenham 16 23
8. Sheffield United 16 22
9. Arsenal 16 22
10. Crystal Palace 16 22
11. Newcastle 16 22
12. Brighton 16 19
13. Burnley 16 18
14. Everton 16 17
15. Bournemouth 16 16
16. West Ham 16 16
17. Aston Villa 16 15
18. Southampton 16 15
19. Norwich City 16 11
20. Watford 16 9
Takımlar O P
1. Barcelona 15 34
2. Real Madrid 15 34
3. Sevilla 16 31
4. Real Sociedad 16 27
5. Getafe 16 27
6. Athletic Bilbao 16 26
7. Atletico Madrid 16 26
8. Valencia 16 26
9. Granada 16 24
10. Osasuna 16 23
11. Real Betis 16 22
12. Levante 16 20
13. Villarreal 16 19
14. Real Valladolid 16 19
15. Deportivo Alaves 16 18
16. Eibar 16 15
17. Mallorca 16 14
18. Celta de Vigo 16 13
19. Leganés 16 9
20. Espanyol 16 9
Günün Karikatürü Tümü