Mega projenin "en ağır" parçası yarın yerleştirilecek

Gebze-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında, İzmit Körfez Köprüsü Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün, 2 bin 600 tonluk stadyum büyüklüğündeki en büyük parçası, yarın yerleştirilecek.

banner396

Mega projenin "en ağır" parçası yarın yerleştirilecek

Gebze-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında, İzmit Körfez Köprüsü Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün, 2 bin 600 tonluk stadyum büyüklüğündeki en büyük parçası, yarın yerleştirilecek.

04 Temmuz 2015 Cumartesi 16:18
30 Okunma
Mega projenin

BURSA (AA) - Gebze-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında, İzmit Körfez Köprüsü Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün, 2 bin 600 tonluk stadyum büyüklüğündeki en büyük parçası, yarın rekor bir operasyon ile yerleştirilecek. 

Yapımını Nurol İnşaat'ın üstlendiği, 1123 metre ve 22 bin 500 ton ağırlıkla dünya rekorunu kırarak sürme yöntemiyle oluşturulan viyadüğün tamamı, Türk işçiliğiyle gerçekleştirildi.

AA muhabirinin edindiği bilgilere göre, Türkiye'nin en büyük ulaşım yatırımlarından Gebze-İzmir Otoyolu Projesi'nin önemli unsurlarından Güney Yaklaşım Viyadüğü, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün güney ayağını otoyola bağlıyor. Proje tamamlandığında viyadüğü kullanarak köprüden geçen araçlar, 60 metre yükseklikten 13 metreye inerek otoyola bağlanacak.

Viyadüğün 2 bin 600 ton ağırlık, 124 metre boy ve 36 metre genişliğe sahip olan yaklaşık bir stadyum büyüklüğündeki en ağır tabliyesi, yarın özel bir operasyonla yerleştirilecek. "Ağır kaldırma" yöntemiyle kaldırılmaya başlanan tabliye, yarın 57 metre yüksekliğe getirilecek ve yapım tamamlanacak.

Türkiye'nin en büyük ağır kaldırma operasyonu unvanına sahip olan bu uygulamayla, aynı zamanda yeni bir rekora da imza atılacak.

- Dünyaya örnek olacak başarı

1123 metre ve 22 bin 500 ton ağırlıkla dünya rekorunu kırarak sürme yöntemiyle oluşturulan viyadüğün, 2 bin 600 ton ağırlığındaki son tabliyesinin 57 metreye kaldırılmasıyla da Türkiye rekoruna imza atılmış olacak.

Geçen Mayıs ayı başında 2 bin 350 ton ağırlığa sahip ilk açıklığın kaldırılmasıyla da rekor kırılmıştı. Tamamıyla Türk işçiliğinin eseri olan Güney Yaklaşım Viyadüğü, boyutu ve yapım tekniği gibi özellikleriyle dünya yapı teknolojileri literatüründe Türkiye'nin gurur duyduğu bir proje olarak yer alacak.

- İstanbul-İzmir arası ulaşım, 3,5 saate inecek

Gebze-İzmir Otoyolu Projesi, İstanbul-İzmir arasında kara yolu ulaşımını 3,5 saate düşürecek. İzmit Körfez Geçişi Köprüsü hizmete girdiğinde 1-1,5 saatlik ulaşım süresi 6 dakikaya inecek.

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Anahtar Kelimeler:
Thy
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394