Bu Kursa Gidenler 5 Bin ile 20 Bin TL Kazanıyor! 1000 Kişi Alınacak!

İstanbul’u 2017’de vuran dolu yağışında araçları tamir edecek göçük ustalarının yurt dışından gelmesi halen akıllarda. O dönemden bu yana 400'e yakın Türk kaporta göçük ustası yetiştirildi. Ustalar ayda 5 ila 20 bin TL arasında kazanabiliyor.

Ekonomi 02.12.2019, 14:46 02.12.2019, 14:53
Bu Kursa Gidenler 5 Bin ile 20 Bin TL Kazanıyor! 1000 Kişi Alınacak!

Arabaların üzerine serilen halılar, kilimler, kartonlar ve hatta yastıklar… İstanbul’u 2017'de vuran dolu o dönemde verdiği hasarın yanı sıra bu hasardan korunmaya çalışan vatandaşların bulduğu ilginç yöntemlerle de halen hatırlanıyor.

Dolu yağışının ardından ortaya bir başka gerçek daha çıkmıştı. Türkiye’de göçük ustası sayısı oldukça az, hasar gören araç sayısı ise bir hayli fazlaydı. Araç tamir servisleri çareyi Brezilya’dan Arjantin’e, Çin’den Portekiz’e kadar birbirinden farklı ülkelerdeki ustaları Türkiye’ye getirmekte buldu. Dolu yağışından yaklaşık 180 bin araç hasar gördü, talebe yetişemeyen yabancı ustalar günlük 500 euro’yu aşan kazanç elde etti.

SEKTÖRÜN İMDADINA EĞİTİM ATÖLYELERİ YETİŞTİ

Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu (TOBFED) Başkanı Serkan Bakırtaş, TRT Haber’den Sertaç Aksan'a yaptığı açıklamada, 2017’deki dolu yağışının Türkiye’de ‘kaporta göçük tamiri’ konusunda bir dönüm noktası olduğunu söyledi.

O dönemde on binlerce aracın tamir servislerine, oto sanayilerine akın akın gittiğini ancak bu işi bilen kişi sayısının azlığı nedeniyle ciddi bir mağduriyet yaşandığını hatırlatan Bakırtaş, şöyle devam etti:

“Talep patlaması yaşandı ancak usta yoktu. Yurt dışından ustalar getirmek zorunda kaldı çoğu firma. Gelen yabancı ustalar çok rağbet gördü. Günde 1 ya da 1,5 araba çıkartıyor, yüzlerce euro kazanıyorlardı. İş öyle bir noktaya geldi ki, boyasız göçük düzeltme 2017 yılının en çok kazandıran mesleği olarak açıklandı.”

İKİ YILDA 400’E YAKIN USTA YETİŞTİ

TOBFED Başkanı Bakırtaş, bu açığı gördükten sonra hemen kolları sıvadıklarını belirterek, acil bir eğitim programı oluşturduklarını söyledi. “İki sene içerisinde 400’e yakın usta yetiştirdik” diyen Bakırtaş, dolu hasarının sadece ustalarla sınırlı kalmadığını, işin mali boyutunun da son derece önemli olduğunu vurguladı.

Boyasız göçük düzeltmenin hem ülke ekonomisi hem de sürücüler için avantajlarına dikkat çeken Bakırtaş, şunları söyledi:

“Her yıl 100 milyon dolardan fazla yedek parça ithalatı yapıyoruz. Bir aracın kapısına çarpılıyor, araç servise gidiyor, nasıl olsa kasko karşılıyor diye kapı ithal ediliyor. Oysa o kapı boyasız göçük ile bir gün içinde düzeltilebiliyor.

Yetiştirdiğimiz ustaların uygulayacağı yöntemle hem o aracın değer kaybı olmuyor hem de araç haftalarca serviste beklemiyor. Burada bizim için en önemli husus milli servetimizin dışarıya aktarılmaması. Bu nedenle tüm sigorta şirketlerinin de ‘boyasız göçük düzeltme’ noktasında tercihte bulunarak, sürece katkı sağlamasını önemsiyoruz.”

İŞKUR ÜZERİNDEN BAŞVURULABİLECEK

Bakırtaş, boyasız göçük düzeltme kurslarını yakında İŞKUR üzerinden de açacaklarının bilgisini de paylaştı.

Hedeflerinin 1000 kişiyi bu konuda uzmanlaştırarak ‘usta’ sertifikası vermek olduğunu kaydeden Bakırtaş, “Bu kurslardan mezun olan ustalarımız aylık en az 5 bin TL kazacaklar. Hiç istemeyiz ancak dolu bir kez daha çok etkili bir şekilde yağar ve arabalarda ciddi zarar verirse, Türk ustaların kazançları aylık 20 bin TL’yi aşar. Dünyanın farklı coğrafyalarında dolu vurgunları yaşanıyor. Yetiştirdiğimiz ustaları yurt dışında doludan zarar gören ülkelere göndermek istiyoruz. Kurslarımıza kadınlar da başvurabiliyor” dedi.

 2017’DEKİ DOLU FELAKETİ

27 Temmuz 2017'de İstanbul’da etkili olan dolu yağışı ve fırtına, araç sahiplerine de büyük darbe vurmuştu. Kent genelinde yaklaşık 180 bin otomobilin etkilendiği doğal afetin ekonomiye faturası yaklaşık 1 milyar TL’yi bulmuştu.

Kaynak; Akşam

Yorumlar (0)
Yeni Nesil E Ticaret Çözümleri için OmniTicaret!
-1°
az bulutlu
Günün Anketi Tümü
2019/2 KPSS Tercihinde Bulunacak mısınız?
2019/2 KPSS Tercihinde Bulunacak mısınız?
Namaz Vakti 11 Aralık 2019
İmsak 06:22
Güneş 07:53
Öğle 12:46
İkindi 15:10
Akşam 17:30
Yatsı 18:55
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 14 30
2. Beşiktaş 14 27
3. Trabzonspor 14 26
4. Başakşehir 14 26
5. Fenerbahçe 14 25
6. Galatasaray 14 23
7. Alanyaspor 14 22
8. Göztepe 14 20
9. Malatyaspor 14 20
10. Denizlispor 14 18
11. Çaykur Rizespor 14 17
12. Gaziantep FK 14 17
13. Gençlerbirliği 14 14
14. Konyaspor 14 14
15. Kasımpaşa 14 12
16. Antalyaspor 14 12
17. Kayserispor 14 10
18. Ankaragücü 14 9
Takımlar O P
1. Hatayspor 14 30
2. Akhisar Bld.Spor 14 25
3. Erzurum BB 14 24
4. Bursaspor 14 23
5. Ümraniye 14 22
6. Keçiörengücü 14 22
7. Menemen Belediyespor 14 22
8. Fatih Karagümrük 14 20
9. Balıkesirspor 14 19
10. Giresunspor 14 19
11. Adana Demirspor 14 18
12. Altay 14 17
13. İstanbulspor 14 15
14. Altınordu 14 13
15. Osmanlıspor 14 11
16. Boluspor 14 11
17. Adanaspor 14 9
18. Eskişehirspor 14 5
Takımlar O P
1. Liverpool 16 46
2. Leicester City 16 38
3. Man City 16 32
4. Chelsea 16 29
5. M. United 16 24
6. Wolverhampton 16 24
7. Tottenham 16 23
8. Sheffield United 16 22
9. Arsenal 16 22
10. Crystal Palace 16 22
11. Newcastle 16 22
12. Brighton 16 19
13. Burnley 16 18
14. Everton 16 17
15. Bournemouth 16 16
16. West Ham 16 16
17. Aston Villa 16 15
18. Southampton 16 15
19. Norwich City 16 11
20. Watford 16 9
Takımlar O P
1. Barcelona 15 34
2. Real Madrid 15 34
3. Sevilla 16 31
4. Real Sociedad 16 27
5. Getafe 16 27
6. Athletic Bilbao 16 26
7. Atletico Madrid 16 26
8. Valencia 16 26
9. Granada 16 24
10. Osasuna 16 23
11. Real Betis 16 22
12. Levante 16 20
13. Villarreal 16 19
14. Real Valladolid 16 19
15. Deportivo Alaves 16 18
16. Eibar 16 15
17. Mallorca 16 14
18. Celta de Vigo 16 13
19. Leganés 16 9
20. Espanyol 16 9
Günün Karikatürü Tümü