3 Yılda 1 Milyar Dolar Yatıracak!

Coca Cola içecek, 3 yılda toplamda 1 milyar dolar yatırım yapmayı düşünüyor. Detaylar yazımızda..

banner396

3 Yılda 1 Milyar Dolar Yatıracak!

Coca Cola içecek, 3 yılda toplamda 1 milyar dolar yatırım yapmayı düşünüyor. Detaylar yazımızda..

31 Mart 2015 Salı 03:28
51 Okunma
3 Yılda 1 Milyar Dolar Yatıracak!

Anadolu Grubu’nun ana hissedarı olduğu Coca-Cola İçecek, 3 yılda faaliyet gösterdiği 10 ülkede 800 milyon ile 1 milyar dolar arasında yatırım planlıyor. Şirket, faaliyet bölgesine yeni ülkeler katmak için görüşmelerini sürdürüyor


Türkiye, Orta Doğu, Orta Asya ve Pakistan’da 23 fabrika ve 10 bini aşkın çalışanıyla faaliyet gösteren Coca-Cola İçecek’in Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan ve CEO’su Burak Başarır şirketin 2014 sonuçlarını, ileriye hedef ve projelerini paylaştı. Geçtiğimiz 10 yılda 10 ülkede yaklaşık 2 milyar dolar yatırım yaptıklarına işaret eden Tuncay Özilhan, “2015-2017 yılları arasında faaliyet coğrafyamızda beklenmeyen olumsuz bir gelişme olmaması halinde 800 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında yatırım yapmayı hedefliyoruz” dedi.

Faaliyet gösterdikleri 10 ülkede önlerinin açık, potansiyelin yüksek olduğunu kaydeden Özilhan, “Türkiye’deki operasyonu gerçekten çok başarılı yürüttük ve bu başarı sonrasında operasyonlarımız içerisinde büyük bir pazar olan Pakistan aramıza katıldı. Bu başarı tesadüf değildir, arkasında güçlü bir beşeri sermaye ve liderlik var. Şirketimizin Türkiye merkezinde yetişen yöneticilerimiz diğer operasyonlarımıza liderlik ediyor. Coca-Cola Company, coğrafyamıza uydukça bize yeni bölgeler verecek. Takip ettiğimiz, konuştuğumuz bölgeler var. Türkiye’de 9 tesisimiz var ve hepsi mega şişeleme tesisleri... Potansiyelimiz çok yüksek, daha 4-5 ülkeyi kaldırabilir” diye konuştu.

Ciro 10 yılda 6 kat arttı

Coca-Cola İçecek’in geçmiş performansını değerlendiren CEO Burak Başarır ise şirketin son 10 yılda hacmini 4, cirosunu da 6 katına çıkardığını, yıllık bileşik büyüme oranının hacimde yüzde 15, ciroda yüzde 19 olduğunu belirtti. Başarır, şirketin bu yıl Kazakistan, Tacikistan ve Pakistan’da açılacak 3 fabrikasıyla kapasitesini yüzde 12 artıracağını da kaydetti. Ekonomik kalkınmaya olan etkilerine dikkat çeken Başarır, şöyle devam etti:

“Şirketimiz; Türkiye, Pakistan, Kazakistan, Azerbaycan, Kırgızistan, Türkmenistan, Ürdün, Irak, Suriye ve Tacikistan’da 11 bin çalışanı ile faaliyet gösteriyor. Ürettiğimiz her 1 TL’lik Coca-Cola, Türkiye’de 6.8 TL’lik bir ekonomik değer yaratıyor. Operasyonlarımız tarımda 145 bin çiftçiye katkı sağlıyoruz. Türkiye’de ekonomi büyürken biz de şirketimizin hem değerini, hem hacmini hem de faaliyet gösterdiğimiz ülke sayısını artırdık. Son 10 yılda doğrudan ve dolaylı vergilerle devlet bütçesine katkımız 2.7 milyar TL.”

Ekonomi yönetimi dağınık

TUNCAY Özilhan, ekonomi ve siyasetle ilgili görüşlerini de paylaştı. Özilhan, şöyle konuştu: “Türkiye’nin büyüme hızı yavaşladı. Bu bilinçli şekilde yapılan bir yavaşlatılma oldu. Türkiye yıllık yüzde 7 civarında büyürse işşsizlik sorunun çözer ama bundan daha aşağı olunca işsizlik sorunu devam edecek. Cari açık ve tasarruf eksikliği diğer temel sorunlarımız ve maalesef köklü biçimde çözülemedi ya da çaba sarfedilmedi. İşsizlik hala büyük sorun ve önümüzdeki dönemde de cari açıkla birlikte çözülmesi gerekiyor. Petrol fiyatlarında yarı yarıya düşüşle cari açıkta da iyileşme oldu ama istenilen iyileşmeyi göremiyoruz. Temennimiz seçimden sonra istikrarın olması... Kur meselesi devam edecek, Fed’in açıklamaları sürecek. Seçimden sonra istikrarlı bir büyüme olursa belli bir büyüme yakalanabilir. Ekonominin siyasetin önüne geçmesi ve daha iyi yönetilmesi gerekiyor. Şu anda dağınık bir yapı var. Herkes seçime konsantre, ekonomi biraz başsız kalmış durumda... Oysa tek çatı altında yönetilmesi gerekiyor. Ekonominin lideri Ali Babacan’ın önümüzdeki dönemde olmayacağı söyleniyor. O yapıyı iyi yönetmemiz gerekiyor.”

Seçim zamanı ve Ramazan’da artıyor

BURAK Başarır, Türkiye’de satışların Ramazan aylarında ve seçim dönemlerinde arttığını anlattı. Burak Başarır, “Seçim dönemlerinde genelde pozitif bir ortam oluyor. Bu yıl da aynı pozitif ortamın oluşmasını bekliyoruz. En çok tüketimin olduğu aylardan biri ise Ramazan ayı” değerlendirmesini yaptı.

Suriye’de fabrika rafa kalktı IŞİD etkisi geçiyor

BURAK Başarır, Rusya’daki ekonomik iniş çıkışları hissettiklerini, Ortadoğu’da ise IŞİD’in etkisinin çok olmadığını anlattı. Başarır, “Suriye’de hâlâ çalışanlarımız var. Üretim tesisi kurma arefesindeydik ama savaş olunca rafa kaldırdık. IŞİD’in etkili olduğu bölgede ürün satamadım ama yavaş yavaş satış başladı. Irak’ın kuzeyindeki satışların toplamdaki payı yüzde 1, o yüzden fazla etkisi olmadı” dedi. 

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 31.03.2015 03:29
Anahtar Kelimeler:
Ekonomi Haberleri
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394