İstanbul Milletvekili Oğuz Kaan Salıcı, Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı ve Liselere Giriş Sınavı'daki başarısızlık oralarının dikkate alınarak Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde araştırma açılmasını teklif etti.
CHP İstanbul Milletvekili Oğzu Kaan Salıcı şunları söyledi; ''Bilindiği üzere; son bir ay içerisinde açıklanan iki sınav sonucu eğitim sistemimizdeki kötüye gidişin iyiden iyiye gün yüzüne çıkmasına neden olmuştur. Liselere giriş sınav sonuçlarında istedikleri okula yerleşemeyen, mecburen meslek ve imam hatip liselerine yönelmek zorunda kalan öğrencilerin ve velilerin haykırışları günlerdir kamuoyu tarafından üzülerek takip edilmektedir. Diğer yandan; üniversite sınav sonuçlarındaki aday öğrencilerin derslerdeki başarısız sonuçları, sınav sorularını doğru cevaplayabilme oranlarındaki düşüklük ülkemiz eğitim sistemini ve eğitim kalitesinin tartışılır hale gelmesine neden olmuştur. Bu bağlamda; ülkemizdeki eğitim sisteminin çağdaş uygarlıklar düzeyine çıkarılması, gereken tedbir ve önlemlerin alınması amacıyla Türkiye Büyük Millet Meclisi bünyesinde bir araştırma komisyonu kurulması için 02.08.2018 tarihinde TBMM Başkanlığı’na meclis araştırma önergesi sunduk'' ifadelerini kullandı.
İstanbul Milletvekili Oğuz Kaan Salıcı'nın Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sunduğu araştırma önergesi şöyle;
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI’NA
Liselere ve üniversiteye giriş sınavlarına giren öğrencilerin sınavlardaki soruları doğru cevaplama oranları dikkate alınarak, bu başarısızlığın nedenlerin araştırılıp tedbir ve önlemlerin alınması amacıyla Anayasanın 98. ve İçtüzüğün 104. ve 105. maddeleri gereğince bir Meclis araştırmasının açılmasını; arz ederiz. 02/08/2018
Oğuz Kaan SALICI
CHP İstanbul Milletvekili
GEREKÇE
Bilindiği üzere; ülkemizdeki eğitim sistemi 16 yıllık AKP iktidarı süresince sayısız defa değişikliğe uğramıştır. Bu değişiklikler nedeniyle AKP iktidarı boyunca hiçbir öğrenci, başladığı eğitim öğretim hayatını aynı müfredat ve sınav sistemi ile bitirememiştir. Son bir ay içerisinde açıklanan iki sınav sonucu, ülkemizdeki eğitim kalitesinin iyice tartışılır hale gelmesine neden olmuştur.
Geçtiğimiz günlerde açıklanan üniversitelere giriş sınavı sonuçlarına göre, Temel Yeterlilik Sınavı’na giren öğrencilerin kendilerine yöneltilen sorulara verdiği doğru cevapların ortalaması şu şekildedir:
Dersin Adı
Soru Sayısı
Doğru Cevap Ortalaması
Türkçe
40
16,179
Matematik
40
5,642
Fen Bilgisi
20
2,828
Sosyal Bilimler
40
6,003
Alan Yeterlilik Sınavı’nın ortalamaları ise şu şekildedir:
Dersin Adı
Soru Sayısı
Doğru Cevap Ortalaması
Türk Dili Edebiyatı
24
4,743
Tarih
10
1,617
Coğrafya
6
2,271
Felsefe Grubu
12
2,017
Matematik
40
3,923
Fizik
14
0,467
Kimya
14
1,109
Biyoloji
13
1,669
Yukarıdaki tablolardan görüleceği üzere; sınava giren adayların kendilerine yöneltilen sorulara başarılı şekilde cevap verme oranı çoğu derste %10’un altında kalmıştır. Yani; adaylar sıralarına göre değil de başarılarına göre bir okul kazanacak olsalardı, adayların büyük bir kısmı herhangi bir üniversiteyi kazanamayacak ve açıkta kalacaktı.
Sınavla ilgili bir diğer istatistik de 180 puan barajını geçemeyen öğrenci sayılarıyla alakalı. Buna göre; Temel Yeterlilik Testi’ne giren öğrenci sayısı 2.260.273. Bu adaylardan 180 puan barajını aşan kişi sayısı ise 1.299.378. Yani, neredeyse adaylardan yarısı puan barajını geçememiş durumda. 41 bin aday ise yarım net dahi yapamayarak sıfır puan aldı.
Sınav sonuçlarına ilişkin bilgiler bu şekilde iken, ülkemizdeki eğitim sistemlerine yönelik Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) tarafından hazırlanan raporlar da sınav sonuçları ile paralel nitelikte olumsuz değerlendirmeler içermektedir. 2003 yılından itibaren yayımlanan raporda ülkemiz OECD ülkeleri içerisinde her geçen yıl gerilere düşmeye başlamıştır. Buna göre ülkemizin yıllara göre sıralamaları aşağıdaki gibidir:
2003
2006
2009
2012
2015
Fen Alanı
33
43
43
43
51
Matematik Alanı
33
43
43
44
49
Okuma Becerisi
35
37
41
41
48
Değerlendirilen ülke sayısı
41
57
65
65
70
Yukarıdaki istatistiki verilerden de anlaşılacağı üzere; ülkemiz eğitim sisteminde bir sorun olduğu bariz şekilde ortadadır. Bu sorunların tespit edilerek ülkemiz eğitim sisteminin çağdaş dünyayla yarışır hale getirilmesi ve öğrencilerin başarı seviyelerinin artırılması amacıyla meclis araştırması yapılması gerekmektedir.
Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.