YGS'ye girecek adaylar bugün ve yarın ne yapmalı?

  Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) yarın yapılıyor.

banner396

YGS'ye girecek adaylar bugün ve yarın ne yapmalı?

  Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) yarın yapılıyor.

31 Mart 2012 Cumartesi 10:14
YGS'ye girecek adaylar bugün ve yarın ne yapmalı?

 

Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) yarın yapılıyor. Sınava saatler kala artık ders çalışmayı bırakın, psikolojik olarak sınava hazırlanın. Psikolojik olarak hassas olduğunuz sınav öncesinde, özellikle zor bir konuya çalışmanız kafanızın iyice karışmasına...


 



Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) yarın yapılıyor. Sınava saatler kala artık ders çalışmayı bırakın, psikolojik olarak sınava hazırlanın. Psikolojik olarak hassas olduğunuz sınav öncesinde, özellikle zor bir konuya çalışmanız kafanızın iyice karışmasına ve moralinizin bozulmasına sebep olabilir.


 


Sınavdan önce sakatlanmayla sonuçlanabilecek bazı sportif aktivitelerden, özellikle futbol ve basketbol maçlarından uzak durmalısınız. Sizi sinirlendirecek ve moralinizi bozacak olaylardan uzak durmanız çok önemlidir.


 


Sınavı bir ölüm-kalım meselesi gibi gören aşırı panik arkadaşlarınızın tesirinde kalmamalısınız. Psikolojinizi olumsuz etkileyen bu arkadaşlarınızın yerine, pozitif enerji aldığınız kişilerle vakit geçirmeniz sizi dinlendirecektir.


 


KAHVALTIYI HER ZAMANKİ GİBİ YAPIN


 


Sınava gireceğiniz binayı ve salonu önceden görmenizde fayda var.


 


Sınavın başlamasına en az bir saat kala sınavın yapılacağı binada olmalısınız. Eğer büyük şehirde yaşıyorsanız trafik faktörü de düşünülmeli. Bazı evhamlı öğrenciler sınavdan yaklaşık 2 saat önce sınav yerinde hazır bulunurlar ki, bu durum onların stresini artırmaktan başka bir işe yaramaz.


 


Sınavdan önceki gece çok erken uyumaya çalışmayın. Daha önceki zamanlarda olduğu gibi normal yatış saatinde uyumaya özen gösterin. Erkenden uyumaya çalışmanız, sınav heyecanıyla birleşince uykunuzun iyice kaçmasına sebep olabilir.


 


Sınav öncesinde hafif bir akşam yemeği yemeğiniz ve sınav sabahında da iyi bir kahvaltı yapmanız çok önemlidir. Fakat bu kahvaltı midenizi bozacak şekilde olmamalı. Bazı aileler sınav sabahı "çocuğumun zihni açılsın" diye öğrenciye ziyafet formatında kahvaltı yaptırır. Hâlbuki bu tarz bir kahvaltı midenizi bozabileceği gibi kaygı düzeyinizin de iyice artmasına sebep olacaktır.


 


Sınavda rahat edebileceğiniz bir kıyafeti tercih edin. Çok özel bir probleminiz yoksa sınava ailenizle birlikte gitmemeniz daha mantıklı olacaktır. Her ne kadar aileler psikolojik destek amacıyla çocuklarıyla birlikte sınav yerine gitseler de, aslında bu durum öğrencinin sınav heyecanını iyice tetiklemekten başka bir şeye yaramamaktadır. Fakat ailenizin sizinle birlikte sınav yerine gelmesi sizde bir baskı oluşturmadığı gibi sizi rahatlatıyorsa, bu durumda ailenizin sizinle birlikte gelmesinin elbette ki bir sakıncası olmayacaktır.


 


Sınav esnasında dikkat edilmesi gereken hususlar


 


Sınavın ilk 15 dakikasında heyecanlanmanız normaldir. Bunun bir zaaf olmadığını ve hemen herkesin az ya da çok bu heyecanı yaşadığını bilmeniz sizi rahatlatacaktır.


 


Sınavın hemen öncesinde sanki bütün bildiklerinizi unutmuş gibi bir düşünceye kapılabilirsiniz. Bu durum karşısında telaşa kapılmayın. Bunun gerçek olmadığını ve o anki sınav psikolojisinden kaynaklandığını bilmelisiniz.


 


En iddialı olduğunuz testle başlayın. Zayıf olduğunuz testi de en sona bırakın. Sınava zorlandığınız testle başlamanız size zaman kaybettirebilir.


 


Üniversite sınavında yüzde 20 oranında zor ve yüzde 10 oranında da çok zor sorulmaktadır. Bunlar öğrenciler için "fren sorularıdır". Fren soruları testin hemen ilk sayfasında karşınıza çıkabileceği gibi son kısımdaki sorulara da denk gelebilir. Dolayısıyla henüz ilk sorularda zorlanınca asla motivasyonunuzu kaybetmemelisiniz.


 


Bir soruyu yanıtlarken belirli bir süre geçtiği halde çözüme ulaşamadıysanız, o soruyla boğuşarak zamanınızı boşa harcamayın.


 


Hakkında hiçbir bilginizin olmadığı soruları boş bırakın. Çünkü 4 yanlış cevabınız bir doğruyu götürecektir.


 


Bir testte en fazla üç sorunun doğru cevabı peş peşe aynı şıkta olabilir. Eğer dört veya daha fazla cevabınız peş peşe aynı seçenekte toplanmışsa (mesela dördü de A şıkkıysa) çözdüğünüz sorulardan birinin veya birkaçının yanlış olduğunu bilmelisiniz.


 


Çok iyi bir nedeniniz olmadıkça, doğru olduğundan emin olduğunuz seçeneği değiştirmeyin.


 


Çok sık aralıklarla saate bakmayın. Bu sizi iyice telaşlandırabilir.


 


Sınavdan koptuğunuzu fark ederseniz birkaç saniye zihninizi dinlenmeye ihtiyacı vardır demektir. Kaleminizi bırakın, gözlerinizi kapatın, alnınızı ve şakaklarınızı ovarak veya sizi rahatlatacak başka bir dinlenme egzersizi yaparak 10-15 saniye gibi bir süreyi bu amaçla kullanın. Dinlendiğiniz bu süreyi kayıp olarak düşünmeyin.


 


*Özel Toros Akdeniz Lisesi Rehber Öğretmeni


ZAMAN

>>2018 LİSE-ÖNLİSANS KPSS'YE GİRECEK ADAYLAR DİKKAT!!!


Son Güncelleme: 31.03.2012 10:14
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394