Yeni Bir YGS Modeli Gerekli

ÖSYM’nin yaptığı YGS sınavının lise son sınıfta yapılması; ancak sorulan sorunların konularının temelinin ortaokul 8. Sınıfına dayanıp, içeriğinin sadece 9. Sınıftan olması, liseli gençlere büyük zorluklar yaşatıyor.

banner396

Yeni Bir YGS Modeli Gerekli

ÖSYM’nin yaptığı YGS sınavının lise son sınıfta yapılması; ancak sorulan sorunların konularının temelinin ortaokul 8. Sınıfına dayanıp, içeriğinin sadece 9. Sınıftan olması, liseli gençlere büyük zorluklar yaşatıyor.

06 Ocak 2016 Çarşamba 10:59
123 Okunma
Yeni Bir YGS Modeli Gerekli
 ÖSYM’nin yaptığı YGS sınavının lise son sınıfta yapılması; ancak sorulan sorunların konularının temelinin ortaokul 8. Sınıfına dayanıp, içeriğinin sadece 9. Sınıftan olması, liseli gençlere büyük zorluklar yaşatıyor.

Üzerinden geçen 3 seneden sonra o konuları hatırlayıp, okuldaki LYS dersleriyle birlikte çalışmak bir hayli zor. Üstelik sınavın 3. Ayda yani eğitim-öğretim sezonunun ikinci döneminin ortasında yapılması da ayrı bir zorluk. O yüzden yeni bir YGS modeli oluşturmak şart.


Son günlerde baraj puanı 150’ye yükseltilen Yükseköğretime Geçiş Sınavı ile ilgili birkaç problem var. Girişte de bahsettiğimiz gibi ilk problem, içeriğinin 3 yıl önceki sınıfa ve konulara dayanması. 10, 11 ve 12. Sınıflarda tüm derslerin ikinci bölüm konularının ağırlıkta olduğu müfredata uymaya çalışan ve o konuları sıfırdan öğrenmeye çalışan öğrenciler, 12. sınıfta birden ta 9. Sınıf konularına dönme zorunda kalınca YGS sınavı kötü geçiyor ve bu LYS sınavına hazırlanacak olan öğrencilerin motivasyonunu yerle bir ediyor. Zaten ikinci bölüm konularının LYS’de soruluyor olması yüzünden öğrenilmesi epey zor iken, öğrenci iki farklı düşünme gerektiren içerikten aynı yıl sınava tabi olunca zorlanıyor ve yüksek puan alması bir hayli zorlaşıyor.


Ülkemizdeki lise öğrenci profili incelendiğinde, ortaokuldan az çok planı ve disiplinli bir çalışma ile gelen öğrencilerin büyük bir kısmı ilk üç yıl, yani 9, 10 ve 11. Sınıflarda resmen yatıyor. Çünkü 8. Sınıfta girdikleri TEOG maratonu onları bir hayli zorlamıştı. Sosyal hayattan koparan TEOG sınavından sonra öğrenciler müthiş bir gevşeme yaşıyorlar. Bu da lisedeki ilk birkaç yılın kaybedilmesine neden oluyor. Tabi belirli bir düzen içerisinde çalışan öğrenci sayısı da az değil ancak yeterli değil.


Öğrenci 9. Sınıfta TEOG macerasının stresini atıyor resmen. 10. Sınıfta ergenliğin de heyecanı ile farklı düşünceler peşinde koşuyor. 11. Sınıfa geldiğinde “gençlik başımda duman” şarkısındaki gibi hayal dünyasında yaşıyor. 12. Sınıfa başladığında artık yavaş yavaş “acaba üniversite düşünsem mi” diye düşünürken, ilk dönem bitiveriyor. İkinci dönemin Şubat ayında başlamasıyla birlikte artık “sınav yaklaşıyor” havasına giren öğrenci, ilk sınavdaki konuların epey önce öğrendiği ve unuttuğu konular olduğunu görünce çalışmaktan vazgeçiyor.


Farklı bir öğrenci profili çizecek olursak; öğrenci son sınıfa geldiğinde üniversite sınavı gerçekliğiyle karşı karşıya kalıyor. Geçmiş senelerden az buçuk bir şeyler hatırlıyor ama toparlaması ve test tekniğine uyarlaması lazım. Çalışmaya başlıyor. Bir bakıyor ki YGS konuları düşünmeye ve analize dayalı. “Ben bunu yaparım” diyor. Bir şekilde YGS sınavından şöyle böyle puan alıyor ve Mart ayından sonra LYS sınavına hazırlanmaya başlıyor. Bir de görsün! LYS konuları üç yıllık konu. Ve sınava sadece 3 ay var. Her ay bir yılı telafi etmek zorunda. Tabi ki beklenen sonuç gerçekleşiyor ve LYS fiyasko ile bitiyor.
İşte tüm bunların yüzünden yeni bir YGS modeli geliştirip, öğrencilerin son sınıfta sadece LYS’ye odaklanmaları sağlanabilir veya her eğitim sezonunun sonunda yapılacak değerlendirme ile toplu bir değerlendirme yapılabilir.


Model oluştururken şuna dikkat etmek gerekiyor. Her yılın değerlendirmesinin ağırlığı farklı olmalı; çünkü her yılın konusu aynı çoklukta ve zorlukta değil. Örneğin 9. sınıfın sonunda YGS’ye benzer bir sınav yapılabilir. YGS’de sorulan konular ile ilgili dokuzuncu sınıfın sonunda yapılacak bir değerlendirme sınavının yüzde 25 ağırlığı olabilir. Öğrenci böylece bilgileri taze iken sınavda daha başarılı olacaktır.


Geldik 10. sınıfa. Bu sınıfta öğrenilen konular LYS konusu. Derslerin ikinci bölüm konuları olarak adlandırılan konuları öğrenen öğrenci, yine bu eğitim-öğretim sezonunun sonunda sınava tabi tutulabilir. Ancak bu sınavın ağırlığı biraz düşük olmalı; çünkü konu sayısı ve zorluğu 11 ve 12. sınıfa göre bir hayli az. 10. sınıftaki sınavın ağırlığı yüzde 10 olabilir.


11. sınıfta bugünkü LYS sınavının konu içeriğinin bir kısmı işleniyor. Bu sınıfın sonunda da yapılacak sınavla öğrenci değerlendirilebilir. Bu sınıftaki sınavın ağırlığı yüzde 20 olabilir.


12. sınıfta yapılacak sınavın ağırlığını biraz fazla tutmanın nedeni konu sayısının ve çeşitliliğinin çok olması. Bir de üniversiteye gidecek öğrencinin tam bir disiplin içinde çalışması için, son sınıfın ağırlığı diğerlerininkinden fazla olmalı. Yüzde 45 ağırlıkta olacak bu sınavdan sonra, tüm yılların değerlendirmesi yapılır ve ÖSYM öğrencilerin tercih puanları ile başarı sıralarını yayınlayabilir. Tercih sistemi de aynı olarak kalır ve öğrenciler 4 yıllık bilgilerini her yıl kullanarak, sistematik bir şekilde üniversite yolunu seçebilir.


Tüm bu sınavların her yılın sonunda yapılması, öğrencilere bir sonraki sınavda telafi şansı tanıyacağı için pragmatik bir uygulama olarak düşünülebilir. Öğrenci tüm lise müfredatından sorumlu olmayacağı zaman daha başarılı olacaktır.


Bu modele yöneltilebilecek eleştirilerden biri, “öğrenci bir önceki senenin konusunu unutabilir”. Bu mümkün değil; çünkü 11. sınıf, 10. sınıf konularının devamı, aynı şekilde 12. sınıfta 10 ve 11. sınıftaki konuların geliştirilmiş ve detaylandırılmış hali mevcut. Yani öğrenci isteseniz de o konuları unutamaz.



NOT: Kpsscafe.com.tr tarafından hazırlanan bu haber  “www.kpsscafe.com.tr” şeklinde aktif link verilmeden kesinlikle kullanılamaz. Aksi takdirde tüm yasal girişimler yapılacaktır.

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 06.01.2016 11:06
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394