Yapay Biyoloji ile Çok Önemli Bir Buluş

Bilim adamları maya kromozomu üretti.

Yapay Biyoloji ile Çok Önemli Bir Buluş

Bilim adamları maya kromozomu üretti.

31 Mart 2014 Pazartesi 15:42
191 Okunma
Yapay Biyoloji ile Çok Önemli Bir Buluş

Bilim adamları maya kromozomu üretti...

Amerikalı bilim insanları labaratuvar ortamında ilk sentetik maya kromozomunu üretti. Bu üretim sentetik biyoloji alanında bir dönüm noktası sayılıyor.

Daha önce sadece bakteri gibi daha basit organizmaların sentetik...

Bilim adamları maya kromozomu üretti...

Daha önce sadece bakteri gibi daha basit organizmaların sentetik DNA'ları üretilmişti.

Mayanın ise insanlarla ortak 2 bin geni olduğu biliniyor.

Bilim insanlarının son araştırmalarındaki tercihlerinin bir diğer nedeni de mayanın ekmek ile bira üretiminde kullanılması ve gelecekte de endüstriyel alanlarda kullanılma potansiyeli.

ABD'nin California eyaletinde bir şirket sentetik biyolojiyi kullanarak farklı bir maya türü üretmişti. Söz konusu maya türü, başlıca sıtma ilacı olan artemisini üretebiliyor.

Sentetik maya kromozomlarının gelecekte aşı ve sürdürülebilir biyoyakıt üretiminde kullanılması umuluyor.

'Teoriden gerçeğe'

Sonuçları Science dergisinde yayınlanan araştırmayı ABD'de New York Üniversitesi'nden bir grup bilim insanı gerçekleştirdi.

Araştırma heyetinin başındaki Doktor Jef Boeke, sentetik biyolojinin teoriden gerçeğe dönüşmesinde önemli bir adım attıklarını söyledi.

Moleküler bioyolog ve genetikçi Doktor Craig Venter 2010'da kimyasal olarak sentezlenmiş DNA parçalarının birleşmesiyle oluşan bir genom tarafından yönetilen ilk sentetik hücreyi üretmişti.

Bilim insanları geçen yıl da sentetik RNA ve DNA üreterek yaşamın kimyasını taklit etmeyi başarmıştı. Böylece genetik bilgi depolama ve aktarmanın doğal DNA ve RNA'nın tekelinde olmadığı kanıtlamıştı.

Maya kromozomu üretiidi. (BBC)

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 31.03.2014 15:42
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.