"

Ülkemizin İstikbali İçin Bilişim Dersi Her Kademede Zorunlu Olmalı!

Bilişim derslerinin önemini anlayabilmemiz için, ufkumuzu biraz genişletip, en gelişmiş ve dünyanın zirvesine oturmuş ülkelere bakmalıyız. Eğer biz de gelişmek istiyorsak, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersleri mutlak olarak her kademede zorunlu olmalı. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersleri 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. sınıflarda, haftada en az 4 saat olmak üzere tekrar düzenlenmeli!

banner396

Ülkemizin İstikbali İçin Bilişim Dersi Her Kademede Zorunlu Olmalı!

Bilişim derslerinin önemini anlayabilmemiz için, ufkumuzu biraz genişletip, en gelişmiş ve dünyanın zirvesine oturmuş ülkelere bakmalıyız. Eğer biz de gelişmek istiyorsak, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersleri mutlak olarak her kademede zorunlu olmalı. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersleri 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. sınıflarda, haftada en az 4 saat olmak üzere tekrar düzenlenmeli!

07 Temmuz 2015 Salı 16:25
Ülkemizin İstikbali İçin Bilişim Dersi Her Kademede Zorunlu Olmalı!
Bilişim derslerinin önemini anlayabilmemiz için, ufkumuzu biraz genişletip, en gelişmiş ve dünyanın zirvesine oturmuş ülkelere bakmalıyız. Eğer biz de gelişmek istiyorsak, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersleri mutlak olarak her kademede zorunlu olmalı. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersleri 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. sınıflarda, haftada en az 4 saat olmak üzere tekrar düzenlenmeli!

 ''15 yıl önce yıllık ciro itibariyle 4 Vestel 1 tane Samsung firması ediyordu. Bugün 55 Vestel 1 tane Samsung firması etmiyor...
Güney Koreli Samsung firması 4,5 milyar dolarlık AR-GE yatırımı yapıyor, 4894 patent başvurusu ile dünyada IBM'den sonra ikinci sırada. Vestel ise sıralamada ciddi bir yere sahip değil. Enerji yatırımlarına yoğunlaşıyor. 

2013 Yılında dönemin Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar: "bizden mucit çıkmaz ara eleman ülkesiyiz" demişti. Bugün gelinen noktada ise Türkiye %10 işsizlik oranı ile dünya "ara elemanı" olarak adlandırılabilir; AR-GE çalışmaları başarılı değil, eğitim çok kötü durumda okullarda çağın gerektirdiği beceriler kazandırılmıyor.

BİR AR-GE PROJESİNDE BİN KİŞİ ÇALIŞIYOR

Apple bir AR-GE çalışmasını yaklaşık bin kişilik bir ekiple yapıyor. En başarılı çalışmalarından biri Iphone. 2004 yılında "Project purple" adıyla başlayan proje için Apple tarafından 1.000 kişilik bir takım oluşturuldu, 30 ayda yaklaşık 150 milyon dolar para harcandı ve 2007 yılında ilk Iphone satışa sunuldu. Şirket bugüne kadar 250 milyondan fazla Iphone sattı. Bir başka ifadeyle dünyada yaşayan her 30 kişiden 1 tanesinde Iphone var. 

Bugün 80.000 kişinin çalıştığı Apple şirketin 2012 cirosu 156 milyar dolar. Bu rakam Hırvatistan'ın gayri safi milli hasılasının 3, Sırbistan'ın 5, Gürcistan'ınsa 10 katı. Eğer Apple bir ülke olsaydı, cirosu ile dünyanın en büyük 55. ekonomisi olacaktı.   

Şirketin yıllık karı yaklaşık 42 milyar dolar, AR-GE çalışmalarına ayrılan pay ise 3,4 milyar dolar.

NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ YETİŞTİREMİYORUZ

Fikri Işık 70 bin bilişim uzmanına ihtiyacımız var diyor onu da işkur kursları ile yetiştirmeyi düşündüklerini söylüyor. Ne kadar acı bir tablo...Türkiye'de 70'den fazla üniversitede her yıl binlerce bilgisayar mühendisi yetiştiriliyor fakat 4 yıl eğitim alanlarının yerine işkur kursları ile yazılımcı yetiştireceklerini söylüyor: Üniversiteye girişte sınavlardan geçerek kazanıp en başarılı gençlerden oluşan bilgisayar mühendislerinin 4 yılda aldıkları lisans eğitimiyle yazılımcı becerilerini kazanamadıklarını, nitelikli yazılımcı olmadığını söyleyen yetkililer, yerlerine lise mezununlarını işkur kursları ile yazılımcı yapacaklarını söylüyorlar. Türkiye'nin bu şartlar altında sonu fazla parlak görülmüyor. Hala sorunun temelden olduğunu anlayamadılar, her kademede bilişim dersi şart...''
kaynak: egitimajansi
>>2018 LİSE-ÖNLİSANS KPSS'YE GİRECEK ADAYLAR DİKKAT!!!


Son Güncelleme: 07.07.2015 16:27
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394