Sınavda Başarıyı Arttıran Gıdalar

Sınavlarda başarı için, uzmanından beslenme tavsiyesi.

banner396

Sınavda Başarıyı Arttıran Gıdalar

Sınavlarda başarı için, uzmanından beslenme tavsiyesi.

09 Nisan 2014 Çarşamba 13:09
181 Okunma
Sınavda Başarıyı Arttıran Gıdalar

Sınavlarda başarı için, uzmanından beslenme tavsiyesi.

 

Kahvaltı başarıyı artırıyor

Genetik, öğrenme ve başarıda çok büyük bir etken olsa da öğrencilerin sağlıklı beslenmeleri en az genetik kadar başarılarına etki etmektedir. Kesinleşmiş çalışmalar...

Sınavlarda başarı için, uzmanından beslenme tavsiyesi.


 


Kahvaltı başarıyı artırıyor


Genetik, öğrenme ve başarıda çok büyük bir etken olsa da öğrencilerin sağlıklı beslenmeleri en az genetik kadar başarılarına etki etmektedir. Kesinleşmiş çalışmalar, kahvaltı alışkanlığıyla okul başarısı arasında pozitif ilişki eskiden beri bilinmektedir. Beslenmeyle zeka gelişimi arasında direkt ilgi olduğu şüphesizdir. Sağlıklı ve yeterli beslenme bireyin sosyal ve duygusal zekasını geliştirmekle birlikte algılama muhakeme yapabilme öğrenme yeteneğini karar verme hızlarını pozitif yönde etkiler. Özellikle protein alımının yeterli veya yetersiz oluşu bilişsel işlevlerde etkisini çok daha hızlı göstermektedir. Proteinler vücut için daha çok yönetici pozisyonunda olduğundan büyük önem taşımakta. Ayrıca bazı minerallerin, özellikle Demir ve Çinko ile zeka çeşitleri arasında pozitif ilişkisi bilinmekte.


 


Kilo, sınavı kötü etkiliyor


Ülkemizde kilo alımının başladığı en yaygın dönem, lise ve üniversiteye hazırlık dönemi. Birçok danışanımıza kilo ile ilgili problemleriniz özellikle ne zaman başladı diye sorduğumuzda çoğu lise son sınıf diyor. Son aylarda beslenmede en önemli dikkat edilecek konu, adayların kilo almamasıdır. Sınava mevcut kilolarından 8 kg daha fazla girmeleri mutlaka başarılarını negatif yönde etkileyecektir.  En basit olarak saatlerce küçük bir sırada oturmak zorunda kalacak ve kazandığı kilolar nedeniyle sadece sabit oturmak için bile dikkati dağılacaktır. Kilo alımı ve aşırı şeker tüketimi şeker ve insülin seviyelerinde dalgalanmasına neden olabilir. Kilo yönetimi konusunda bir uzmandan destek alınmasını tavsiye ediyoruz.  


 


Ceviz ve bademi eksik etmeyin


Sınava hazırlanan adaylara özellikle tavsiyelerimiz ise şöyle:


·       Su içmeyi unutuyorsa hatırlatın.


·       Meyve tüketmesini sağlayın.


·       Çalışma masasında taze meyvelerin yanında  ceviz ve badem bulundurun. Özellikle bu kuruyemişler, demir çinko selenyum omaga 3 - 6 yağ asitleri ihtiva ederek öğrenme ve zindelik için faydalı olacaktır.


·       Süt grubu besinleri tüketmeleri normal büyüme ve gelişme için çok önemli olmakla birlikte süt grubu besinlerle alınan kalsiyumun biyoyararlılığı hem yüksek hem de yağ emilimini negatif yönde etkilediği bilinmektedir.


·       Protein tüketimi yaşamın her döneminde olduğu gibi bu dönemde de çok etkili.


·       Çocuk ya da ergen tüm hayatı boyunca beyaz ekmek tüketmişse son iki ay kaldı diye tam tahıllı ekmeği zorlamak çok da anlamlı değil.


·       Yağ tercihlerinde ise zeytin yağı ile tereyağının bire bir oranında tüketimini tavsiye etmekteyiz. Bu yağ oranını ancak haftada 2 kez 250-350 gram balık tüketenler  için böyle olmakta


·       Sebze yemeği ve tercihleri öğrencinin tercihleri göz önünde bulundurularak hazırlanması gerekir. Sadece ıspanak ve mantar seven bir öğrenciyi durduk yere pırasa yemeye zorlamak da haksızlık.


·       Son not: bırakın çocuklar çikolata da yesin! Bu çocuğun sağlığına zarar verecek boyutta olmadığı sürece büyüme ve gelişme evresinde çocukların tüketmeleri enerji ihtiyacını karşılamaları adına faydalı olabilir.


 


Sınavlarda başarı için bu besinleri yemeye dikkat edelim.


 


egitimajansi.com

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 09.04.2014 13:09
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394