Sınava Hazırlanan Öğrenciler Son Günlerde Ne Yapmalı?

Eğitim camiasının tanınmış isimlerinden Dr. Murat Aktaş, sınav öncesi öğrencilerin ve velilerin bilmesi gereken tüm sınav tüyolarını anlattı. Sınav öncesi ne yapılmalıdır? Sınav öncesi nasıl beslenmemiz gerekir? gibi sorulara açıklık getiren Dr. Murat Aktaş, detaylı bir şekilde durumu aktardı.

banner396

Sınava Hazırlanan Öğrenciler Son Günlerde Ne Yapmalı?

Eğitim camiasının tanınmış isimlerinden Dr. Murat Aktaş, sınav öncesi öğrencilerin ve velilerin bilmesi gereken tüm sınav tüyolarını anlattı. Sınav öncesi ne yapılmalıdır? Sınav öncesi nasıl beslenmemiz gerekir? gibi sorulara açıklık getiren Dr. Murat Aktaş, detaylı bir şekilde durumu aktardı.

28 Haziran 2015 Pazar 15:33
Sınava Hazırlanan Öğrenciler Son Günlerde Ne Yapmalı?
Genetik, İnsan Sağlığı ve öğrenci motivasyonu konularında uzman olan Dr. Murat Aktaş sınavlar öncesi son uyarıları yaptı. 
 
Dr. Murat Aktaş’tan Sınav Öncesi Beslenme Önerileri

Ankara’da eğitim camiasının tanınmış simalarından Dr. Murat Aktaş’tan gerek YGS - LYS sınavlarının tüm hazırlık maratonu sürecinde, gerekse bu sınavlardan bir gün önce öğrencilerin ve velilerin dikkat etmesi gerekenleri maddelemesini rica ettiğimizde aşağıdaki bilgileri bizlere aktardı:

Sınav Öncesi Bu Hataları Yapmayın!
Öğrenciler sınav öncesi ve sınav sabahı yoğun stres içinde olmaktadırlar. Stres ve heyecan ise insan vücudunun enerji tüketimini artırmaktadır. Hiçbir besin mucizevî bir şekilde sınavlardaki başarıyı tek başına etkilemez. Ancak  yapılacak hayati hatalar başarıyı olumsuz yönde etkileyecektir. Sınav öncesi yapılabilecek hatalı davranışlardan en önemlisi sınava aç ve susuz olarak girmektir. Yeterince sıvı ve uygun besin almadan sınava girmek başta beyin olmak üzere vücudun performansını olumsuz yönde etkiler.

Sınav Öncesi Kahvaltının Önemi
Tüm sınav hazırlık dönemi boyunca ve sınav sabahı yapılacak kahvaltı büyük önem arzeder. Beynin enerji ihtiyacını karşılayacak en önemli öğün olan kahvaltı; bilinçli hazırlanmış dengeli ve yeterli besinlerden oluşmalıdır. Kahvaltı yapılmazsa beyin fonksiyonları için yeterli  enerji karşılanamaz; baş ağrısı, yorgunluk, algılamada azalma dikkati toplayamama gibi sorunlar oluşabilir.

Biyolojik Olarak Sınav Hazırlığı 

YGS-LYS sınavları hazırlık dönemi boyunca kan şekeri düşüklüğünü önlemek amacıyla ara öğünler kesinlikle atlanmamalıdır. 
Beyin enerji kaynağı olarak kandaki şekeri kullanır. Oysa ki sofra şekeri, yani basit karbonhidratlar, kan şekerini hızla yükseltip düşürdüğü için beynin şekere olan ihtiyacını karşılamaz ve kanda hipoglisemiye (kan şekerinin düşmesi) sebep olur. Bu durum; konsantrasyon bozukluğu, dikkat dağınıklığı ve uyku halini ortaya çıkarabilir. Bu nedenle sınav öncesinde ve  tüm hazırlık döneminde fazla miktarda basit şeker içeren gıdalrdan; yani şekerleme jelibon, çikolata, tatlılar ve bisküvilerden uzak durulması gereklidir. 

Sınav Öncesi Hangi Besinler Tercih Edilmeli?
Sınavlara hazırlanan öğrencilerin karbonhidrat bakımından zengin gıdalarla beslenmek yerine protein içeren et, balık, yoğurt, peynir, süt gibi besinleri, ceviz, fındık, badem gibi yağlı tohumları beslenmelerinde daha çok tercih etmeleri uygundur. Çünkü protein mideyi daha geç terk edeceği için, doygunluk hissini arttıracak ve kan şekerini dengede tutacaktır. 
Balık gibi gıdalar Omega 3  bakımından öğrenmeyi ve konsantrasyonu arttırır, hafızayı kuvvetlendirir. Bu tarz omega 3 içeren besinlerin zihinsel dikkatin toplanmasında ve odaklanmanın artmasında önemli rolu vardır. Bu nedenle zengin omega 3 kaynağı balık, ceviz, fındık, badem gibi yağlı tohumlar ve yeşil yapraklı sebzeler tüketilmelidir. 
Beyin fonksiyonları ve dikkat için B grubu vitaminleri oldukça önemlidir. Zengin B vitamini kaynağı olması nedeniyle tahıl grubu diye adlandırılan besinler sınav grubu öğrencilerin beslenmesinde önemli bir yer tutmalıdır. Veliler çocukları için mutlaka tam buğday ve çavdar ekmekleri tercih etmelidir.

Sınav Öncesi Hangi Vitaminlere İhtiyaç Vardır?
Meyve ve sebze grubu gıdalar A C, E vitaminlerini içerirler ve antioksidandırlar. Konsantrasyonun sağlanmasında, uzun süre dikkati toparlamada, uyanık kalmada v.b bu vitaminler önemli role sahiptir.   
Tarçının kan şekerini düzenleyici etkisi nedeniyle tüketilmesinde fayda vardır. Kan şekerini dengelemek, konsantrasyonun uzun süre devamlılığını sağlamak için öğrencinin içtiği tüm çaylara ve kahvesine 1 adet çubuk tarçın eklenebilir.
Ara öğün olarak vitamin ve mineral açısından zengin 1 tam ceviz içi + 4 adet kara erik kurusu doğru bir tercih olabilir. Yoğurt ve ayran gibi gıdalar gündüz tüketildiğinde uyku şikayetlerine neden olabileceğinden yatmadan 3 saat önceki ara öğününüzde tercih edin. Eğer kabızlık şikayeti yoksa çocuğunuza her gün mutlaka 1 muz yedirin, hem serotonin- mutluluk hormonu salgılanmasını tetikler, hem de zengin potasyum kaynağıdır. Dolayısıyla dikkat dağınıklığını da engellemiş olursunuz.

SINAVINDAN BİR GÜN ÖNCE;


Sınav öncesi gece beslenmesi de en az kahvaltı kadar önem taşımaktadır. Sınava girecek öğrencilerin, gıda zehirlenmesine karşı dışarıda değil mutlaka evlerinde, taze gıdalarla hazırlanmış yemeği yemeleri doğru davranıştır. Daha önce tüketmedikleri gıdayı yememeli, dışarıda yemek yemeyi tercih etmemeliler. LYS'nin bir gün öncesinde gaz problemi oluşturacak kurubaklagil, kısır, mercimek köftesi, bulgur pilavı, bezelye, lahana, pırasa, kereviz, gibi besinlerden uzak durulmalıdır. 
Mide rahatsızlıklarına sebep olabileceği düşünülerek birçok besinin bir araya gelmesiyle oluşan karışık yemekler, yağda kızartma, ağır soslu, çok yağlı yemekler tercih edilmemeli, mümkün olduğunca sade ve az işlenmiş besinler tercih edilmelidir. Sınav esnasında susamaya neden olabilecek aşırı tuzlu besinlerden kaçınılmalı (, tuzlu çubuk krakerler sucuk, salamuralar vb).
Gece sık idrara çıkma şikayeti varsa uykunun bölünmemesi için sınavdan önceki gece yatmadan önce ara öğünde 1 avuç kabak çekirdeği tüketilebilir.  
Yatmadan 3 saat öncesinde kafeinli, gazlı içecek, çay ve kahve tüketilmemeli, fazla sıvı gece sık idrara çıkmaya ve öğrencinin uykusuz kalmasına neden olacağından fazla sıvı alınmamalıdır.
Kahvaltıda içecek olarak kafein içeren çay, kahve yerine taze yeşil çay, karanfil, tarçın, kuşburnu,  elma, gibi bitki çayları tercih edilebilir.
Atıştırmalık olarak; glisemik indeksi düşük olan yaban mersini  kara erik kurusu, ceviz, badem ve fındık tercih edilebilir. 



>>2017 KPSS'YE GİRECEK ADAYLAR DİKKAT!!!


Son Güncelleme: 29.05.2015 15:55
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394