Sınav Öncesi Stresi veya Kaygıyı Azaltacak Beslenme Şekilleri Nelerdir?

Öğrencilerin özellikle yoğun ders çalıştıkları dönemde organizmaları daha çok enerji harcamaktadır. Yoğun ders veya sınav temposu öğrencileri yormaktadır. Bunun yanı sıra öğrenciler geleceklerini etkileyecek sınavlara girmeden hemen önce de kaygı ve stres yaşamaktadırlar. Bu kaygı ve stres vücudun daha çok enerji sarf etmesine neden olmaktadır.

banner396

Sınav Öncesi Stresi veya Kaygıyı Azaltacak Beslenme Şekilleri Nelerdir?

Öğrencilerin özellikle yoğun ders çalıştıkları dönemde organizmaları daha çok enerji harcamaktadır. Yoğun ders veya sınav temposu öğrencileri yormaktadır. Bunun yanı sıra öğrenciler geleceklerini etkileyecek sınavlara girmeden hemen önce de kaygı ve stres yaşamaktadırlar. Bu kaygı ve stres vücudun daha çok enerji sarf etmesine neden olmaktadır.

16 Temmuz 2015 Perşembe 11:35
174 Okunma
Sınav Öncesi Stresi veya Kaygıyı Azaltacak Beslenme Şekilleri Nelerdir?

KPSSCAFE.COM.TR - İnsan organizması normal yaşam gerekliliklerini yerine getirdiği sürece ayakta durabilmekte ve çeşitli zorluklarla mücadele edebilmektedir. Özellikle gençlerin daha çok çalışmalarından ötürü daha çok enerjiye ihtiyaç duydukları bir gerçektir. İşte bu enerjiyi ancak düzenli bir yaşam ve düzenli bir beslenme ile sağlayabilmektedirler.

Öğrenim çağındaki gençlerin sınav öncesinde yaşadıkları stresi yenmeleri için önerilen çeşitli yiyeceklerin aslında doğru bir tüketim biçimi olmadıkları, yeni yapılan biyolojik araştırmalar sayesinde anlaşılmaktadır.

Sınav Öncesi Stresi veya Kaygıyı Azaltacak Beslenme Şekilleri Nelerdir?

a) Öncelikle dikkat edilmesi gereken şey yılladır söylenegelen kahvaltı alışkanlığı. Tüm gece uyuyan vücut dinlenmenin yanı sıra aç da kalmaktadır. Gündüz 7 saat aç kalan bir organizma nasıl denge problemi yaşarsa, gece yaklaşık 7 saat aç kalan bir vücut da enerji kaybı yaşamaktadır. Bu yüzden sabah kahvaltıları günün vazgeçilmez ve en önemli öğünü olarak kabul edilmektedir.

Yapılmayan kahvaltı sonrasında vücut daha çabuk yorulur, baş ağrısı hisseder ve daha çok dikkat kaybı yaşar. Bu yüzden kahvaltılarımızı ihmal etmemeli ve gerekli besinleri almalıyız. En işe yarar besinler; birkaç dilim ekmek, peynir, zeytin, yumurta, tahinli pekmez, domates, salatalık yanında taze sıkılan bir meyve suyu veya süttür. Bunların tümünü birden elde edemezseniz bile çoğunluğu işe yarayacak ve vücuda günün geri kalanı için gereken enerjiyi sağlayacaktır.

b) Korumasız satılan açık yiyecekleri tercih etmemeye özen göstermeliyiz. Hele ki sınava yakın dönemlerde okul yakınlarında satılan yeteri kadar steril olmayan besinlerden uzak durulmalıdır; çünkü vücudunuzda oluşturacağı herhangi bir rahatsızlık sizi sınav gününe kadar tehdit edebilir.

c) Sınavdan önceki günlerde, ertesi gün vücudunuzda gaz yapıp sizi rahatsı edecek, özellikle kuru baklagiller ile lifli ve yağlı besinleri tüketmemek gerekir.

d) Toplumda şekerli besinlerin dikkati arttırdığına ve heyecanı azalttığına dair yaygın bir inanış mevcuttur. Heyecanı biraz azalttığı doğru olmakla birlikte şekerli besinlerin dikkati veya algıyı arttırdığı doğru bir bilgi değildir. Dikkat için tüketilen bu tür karbonhidratlı besinler vücudumuzun gevşemesine yol açtığı için sınav günü tercih edilmemelidir. Alternatif olarak kuru üzüm, incir veya erik tercih edilebilir.

e) Ceviz, fıstık, fındık, tavuk, et veya balık gibi yiyecekler protein içermeleri sebebiyle vücudun enerjik ve uyanık kalmasını sağladığı için bolca tüketilmelidir.

f) Sınav esnasında sizi aşırı susatacak tuzlu ve yağlı besinlerden uzak durmalısınız. Aşırı susayan vücut, temel ihtiyacını karşılayamadığı için dengesizleşir. Aşırı su tüketimi ise aynı zamanda böbrekleri iyi çalıştırdığı için sizi başka ihtiyaçlara yönlendirecektir. Bu da dikkatinizin dağılmasına yol açar.

g) Vücuttaki adrenalinin serbest kalmasına ve kaygının artmasına yol açabilecek kafein içeren içeceklerden uzak durulması ve kahve, çay gibi bu tür içeceklerin fazla tüketilmemesi gerekmektedir.

İşin özeti tüm bunlar zaten sağlıklı olmak isteyen insanların uyması gereken kurallardır. Sınavlara yaklaşılan günlerde beslenme ve uyku alışkanlığını çok değiştirmemek gerekmektedir. Normal rutinleri takip etmek, güne sıradan bir günmüş gibi başlamak, kaygıyı kontrol edebilme açısından faydalı olacaktır. 

Ayrıca unutmamak gerekir ki hiçbir beslenme şekli öğrenci üzerinde mucizeler yaratmaz. Sınav gününe kadar yeterli çalışmış öğrenci, bu işi zaten başaracaktır.



NOT: Kpsscafe.com.tr tarafından hazırlanan bu haber  “www.kpsscafe.com.tr” şeklinde aktif link verilmeden kesinlikle kullanılamaz. Aksi takdirde tüm yasal girişimler yapılacaktır.

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 16.07.2015 11:38
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394