Pedagojik formasyon problemi çözülmelidir

  Bizler, Fen Edebiyat Fakültelerini daha sonradan, ALES sınavı ile seçilerek Tezsiz Yüksek Lisans programları ile- öğretmen olabilme olanağı olduğu için seçtik.

banner396

Pedagojik formasyon problemi çözülmelidir

  Bizler, Fen Edebiyat Fakültelerini daha sonradan, ALES sınavı ile seçilerek Tezsiz Yüksek Lisans programları ile- öğretmen olabilme olanağı olduğu için seçtik.

02 Eylül 2013 Pazartesi 09:16
28781 Okunma
Pedagojik formasyon problemi çözülmelidir

 

Bizler, Fen Edebiyat Fakültelerini daha sonradan, ALES sınavı ile seçilerek Tezsiz Yüksek Lisans programları ile- öğretmen olabilme olanağı olduğu için seçtik.

 

Mağdur olduğumuz konu 2009’dan sonra uygulanan ‘Pedagojik Formasyon Sertifika Programları’nın...


 



Bizler, Fen Edebiyat Fakültelerini daha sonradan, ALES sınavı ile seçilerek Tezsiz Yüksek Lisans programları ile- öğretmen olabilme olanağı olduğu için seçtik.


 


Mağdur olduğumuz konu 2009’dan sonra uygulanan ‘Pedagojik Formasyon Sertifika Programları’nın adaletsiz sonuçlar doğurmasıdır.


 


Sistem bir anda başımıza gelip hepimizin umutlarını yok etmiştir. Haklı ile haksızı ayırt etmekten yoksun bu yeni sistemle, 4 yıldır; şans kime vurursa onun formasyon belgesi alıp KPSS’ye öğretmenlik için girme hakkına sahip olduğu aşikardır.


 


Üniversitelerin uyguladığı usulsüzlüklerden faydalanamayan bizler, formasyon piyangosunu tutturamadık. Tutturamıyoruz; çünkü değiştiremediğimiz mezuniyet notlarına sahibiz.


 


Tutturamıyoruz çünkü bize kolaylık sağlamayan üniversitelerden mezunuz. Mağduriyetlerimiz saymakla bitmiyor, özet geçersek;


 


1-Sertifika programları; Not ortalamasını kriter edinen bir şekilde öğrenci aldığı için bu sistemden sonradan haberdar olan bizler 1. Sınıfa geri dönüp ortalama yükseltme çabasına giremiyoruz.


 


2-Üniversiteler birbirinden farklı not ortalama sistemi kullandığından dolayı ortaya çıkan adaletsizlik; eşit şekilde değerlendirilmemizi önlüyor.


 


3- Pedagojik Formasyon Sertifika programı ’ sisteminin ilk uygulamaya konulduğunda getirilen 2,5 ortalama şartı, 2009 yılından önce üniversiteye giren mezunlar için adil olmadığı kabul edilerek YÖK tarafından kaldırılmıştır, ancak bu düzenleme sadece programa başvurmaktan başka bir hak getirmemiştir çünkü MEB’in ihtiyaç duyduğu birçok alanda puanlar en fazla 2.80’e kadar düşebilmiştir.


 


 


4-Pedagojik Formasyon Sisteminin doğurduğu bir diğer mağduriyet: mezun olduktan sonra iş olanağı bulamamış FEF mezunundan, formasyon alması için üniversitelerin aldığı ‘ön kayıt/başvuru’ ve ‘harç’ ücretleridir. Sistem bir yada birkaç üniversiteye değil, formasyon almayı garantilemek için en az 5-6 üniversiteye başvurmayı gerektiriyor, bu durumda istenen ön kayıt ücretleri ve değişik üniversitelere bizzat başvuru için verilen yol paraları, ağır bir maddi götürüye neden oluyor.


 


Çözüm Önerilerimiz


 


Biz Fen Edebiyat Fakültesi mezunlarının, formasyon alıp öğretmenlik mesleğini edinmekten başka iş olanağı yok denecek azdır. Özel okullar ve bazı dershaneler de formasyon belgesi olmadan çalıştırmadığı için ekmeğimiz bu belgeye bağlı hale gelmiştir. Bizler için böylesine önem arz eden bir belgenin not ortalaması gibi sonradan değiştirilemeyen bir sistemle verilmesi adil olmayan ve acil çözüm gerektiren bir meseledir. Paramız cebimizde umutlarımız gönlümüzde kalmadıkça getirilen hiçbir sistem bizi memnun etmeyecektir.


 


Formasyon sorununu çözmek için Mağdur Fen Edebiyat Mezunları olarak çözüm önerilerimiz:


 


1-Formasyonun adil bir şekilde; merkezi bir sınavla hakkaniyetle verilmesi.


 


2-Yerleştirme işlemini merkezi hale getirip, maddi yıpranmanın önlenmesi.


 


3-Kısıtlı kontenjanların iyileştirilerek başka mağdurların ortaya çıkmasının engellenmesi.


 


 


Sonuç


 


Formasyon başvurularının başlamasına çok kısa bir süre kalmıştır. Bu konuda bir iyileştirme yapılmazsa birçoğumuz adil olmayan sistemden ötürü yine mağdur duruma düşeceğiz. Çözümün YÖK tarafından seneye getirileceği hakkında duyumlar aldık. Ancak bu sene bir değişiklik yapılmazsa 1 senemizin daha kaybolacağı anlamına gelir. Senelerimizi kaybetmemek adına kısıtlı zamanda bir düzeltmeniz mümkün değilse en azından yeterli kontenjan ve maddi rahatlık getiren geçici bir çözümle haklı isteğimizin reddedilmemesini talep ediyoruz.


 


YÖK’ün mağduriyetimizi; bütün bu sorunlarımızı dikkate alarak yıl kaybettirmeden çözebileceğini biliyoruz.


 


 


Saygılar


 


Formasyon Mağduru Fen Edebiyat Fakültesi Mezunları

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 02.09.2013 09:16
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394