Öğretmen Sorunları İçin Araştırma Önergesi Verildi!

Gündeme bomba gibi oturan Bilişim Öğretmenleri, üst mevkideki insanlara ulaşarak sorunlarını anlattı. Sorunları makul ve mantıklı bulunan bilişim öğretmenlerinin sorunlarının çözümü için, ülkenin gelişmesini isteyen insanlar emek vermeye başladı. Bilişim Öğretmenlerinin sorunların çözülmesi demek, Türkiye'nin teknolojide ileri adım atması demektir.

banner396

Öğretmen Sorunları İçin Araştırma Önergesi Verildi!

Gündeme bomba gibi oturan Bilişim Öğretmenleri, üst mevkideki insanlara ulaşarak sorunlarını anlattı. Sorunları makul ve mantıklı bulunan bilişim öğretmenlerinin sorunlarının çözümü için, ülkenin gelişmesini isteyen insanlar emek vermeye başladı. Bilişim Öğretmenlerinin sorunların çözülmesi demek, Türkiye'nin teknolojide ileri adım atması demektir.

07 Ağustos 2015 Cuma 14:41
481 Okunma
Öğretmen Sorunları İçin Araştırma Önergesi Verildi!
Gündeme bomba gibi oturan Bilişim Öğretmenleri, üst mevkideki insanlara ulaşarak sorunlarını anlattı. Sorunları makul ve mantıklı bulunan bilişim öğretmenlerinin sorunlarının çözümü için, ülkenin gelişmesini isteyen insanlar emek vermeye başladı. Bilişim Öğretmenlerinin sorunların çözülmesi demek, Türkiye'nin teknolojide ileri adım atması demektir.

 Son Günlerde Gündemden Düşmeyen Bilişim ve Teknoloji Öğretmenlerinin Sorunlarının ve Çözüm Önerilerinin Tespit Edilmesi Amacıyla TBMM Başkanlığına Verdiğim Araştırma Önergesi...
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
1990’lı yıllardan itibaren Türkiye’de Bilişim alanında dünyayla entegre olabilmek, diğer gelişmiş ülkeleri yakalayabilmek için okullarda bilişim sınıfları kurulmasına öncelik verildi. 8 dersliği olan her okula bir bilişim sınıfı kuruldu. Hükümetin yaptığı açıklamalarda 8 derslik ve üzeri okullara 29.428 bilişim sınıfı kurulduğu ve bilişim sınıfı oranının % 95’e ulaştığı, şu anda ise sınıf sayısının 33.000 civarında olduğu ifade edilmektedir.
Bununla birlikte okullarda öğretmenlerin bu kaynakları kendi başlarına kullanamayacakları ortaya çıkmış, okullarda hem bu öğretmenlere rehberlik etmek, hem Bilişim Teknolojileri ile ilgili dersleri yürütmek üzere Üniversitelerin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümlerinde Bilişim Teknoloji Öğretmenleri yetiştirilmeye başlanıldı.
Bugün hala 77 farklı üniversitede Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümü faaliyet göstermekte, binlerce öğretmen mezun edilmektedir. Ancak Milli Eğitim Bakanlığı bu öğretmenleri atamamaktadır. Bilişim ve Teknoloji dersleri ülkemizin şartları göz ardı edilerek seçmeli, sınıf geçme notu olmayan, kalabalık sınıfların bölünemediği , eğitim yerine okul müdürü ile öğretmen arasında patron, işçi ilişkisi oluşturan bir yapıya dönüştürülmüştür.
Sosyal medya kullanımında dünya ikincisi olan, internette cinsel içerik arayan dünyadaki 3900 şehir arasından ilk 10’da yer alan, ülkemiz çocuklarının tek şansı olan Bilişim ve Teknolojileri Öğretmenleri ve Bilişim Teknolojileri dersleri Bakanlık tarafından ihmal edilmiştir. Göreve gelen her bakanın kendi keyfine göre uygulamaya koyduğu Bilişim ve Teknolojileri dersleri kimi zaman 2 saatten 1 saate indirilmiş, kimi zaman 4 ve 5. Sınıflardan kaldırılmış, hatta liselerde 21 ayrı dersin içinden seçilmek durumunda bırakılmıştır.
Ayrıca, bu öğretmenlerin uzmanlıkları hiçbir alanda tanınmamış, Bakanlık bünyesinde Bilişim Teknolojileri öğretmeni olmayan öğretmenler 100 saatlik kurslarla eğitilmeye çalışılmıştır. Hatta sınıf öğretmenleri ve okul öncesi öğretmenleri bile Bilişim Teknolojileri rehber (formatör) öğretmen yapılmıştır. Yani 4 yıllık eğitimle (Bazı yerlerde hazırlıkla beraber 5 yıldır) kazanılan yeterlilik, 100 saatlik formalite bir kursla verilen sertifika ile formatörlük hakkı farklı branştaki öğretmenlere de sağlanmış, hükümetin büyük bir heyecanla topluma sunduğu Fatih projesi gibi önemli yatırımların ve çocuklarımızın geleceği riske atılmıştır. Hatta, Halk Eğitim kurslarında bile Bilişim Teknolojileri öğretmenlerine öncelik verilmemekte, farklı referansı olanlar,bu öğretmenlerin önüne geçerek görevlendirilmektedirler.
Diğer taraftan, okudukları bölümde 8 dönemde yaklaşık 50 farklı ders alarak mezun olmuş bilişim öğretmenlerine çok küçük bir kontenjan verilmektedir. Bu durumu düzeltmeye yönelik bir adım atılmadığı gibi her üniversitede bilişim öğretmenliği bölümü açılmıştır.Yapılan istatistiklere göre Fatih Projesi kapsamında görevlendirilen öğretmenlerin 3’ te 1’ i Bilişim Teknoloji alanının dışından yapılmıştır.
Derslerin seçmeli olması nedeniyle tüm öğretmenler norm kadro, re’sen atama, ek ders gibi sorunlarla boğuşmakta, hatta teknik servis elemanlığına dönüştürülmüş Bilişim teknolojileri Rehber Öğretmenliği görevlendirmesini kabul etmek zorunda bırakılmıştır. Bilişim ve internet kullanıcılığının daha bilinçli ve sağlıklı yapılabilmesi, öğrenci ve öğretmenlere ve tüm topluma bilişim teknolojilerinin daha güçlü bir şekilde öğretilmesinin sağlanması, teknolojiyi tüketen değil, üreten, daha bilinçli bir nesil yetiştirilmesi için Bilişim Teknolojileri dersi öğretmenlerine daha fazla ihtiyaç vardır.
Bilişim Teknoloji Öğretmenlerinin yaşadıkları sorunların tespit edilerek çözümlenmesinin sağlanmasına çalışılması için Anayasa’nın 98’inci, Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğü’ nün 104 ve 105’inci maddeleri uyarınca bir Meclis araştırması açılmasını arz ve teklif ederiz.05.08.2015
Devrim KÖK
Antalya Milletvekili
>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 07.08.2015 14:43
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Vatandaş 1 yıl önce

Ülkemizin kanayan yaralarından biride tam da bu.Eğer yapılan yanlışlar düzeltilmezse ülkemiz daha kötü sonuçlara gebedir.

banner389

banner394