MEB’den Devamsızlığı Önlemek İçin Yeni Proje

Milli Eğitim Bakanlığı okul terkinin ve devamsızlığının engellenmesi için birkaç farklı projeyi hayata geçirmiş ancak anlamsız iş ve evrak yükü nedeniyle, amacı iyi olan projeler sonuçsuz kalmıştı

banner396

MEB’den Devamsızlığı Önlemek İçin Yeni Proje

Milli Eğitim Bakanlığı okul terkinin ve devamsızlığının engellenmesi için birkaç farklı projeyi hayata geçirmiş ancak anlamsız iş ve evrak yükü nedeniyle, amacı iyi olan projeler sonuçsuz kalmıştı

08 Ocak 2016 Cuma 09:53
258 Okunma
MEB’den Devamsızlığı Önlemek İçin Yeni Proje
 Milli Eğitim Bakanlığı okul terkinin ve devamsızlığının engellenmesi için birkaç farklı projeyi hayata geçirmiş ancak anlamsız iş ve evrak yükü nedeniyle, amacı iyi olan projeler sonuçsuz kalmıştı.

En son Aşamalı Devamsızlık Yönetimi (ADEY)’den vazgeçen bakanlık şimdi de özellikle kız çocuklarını okul devamsızlığını önlemek için Avrupa Birliği’nce desteklenen bir projeyi daha hayata geçirmeyi planlıyor.


Bu projenin yarım kalması mümkün değil; çünkü AB fonlarınca desteklenen hibe projelerde, verilen hibenin geri istenmemesi için, somut çalışmalar ve istatistiklerin çok profesyonelce yapılması gerekiyor. Aksi takdirde Avrupa Birliği verdiği hibeyi geri isteyebiliyor.



MEB’in “Özelikle kız çocuklarının okula devam oranlarının arttırılması projesi” ile pilot olarak seçilecek on beş ilde ve ilçelerinde kız çocuklarının okula devamsızlıkları sorgulanacak. Devamsızlığı tespit edilen öğrencilerin velilerine ev ziyareti yapılarak, okula devam etmeleri sağlanacak. Şimdiden aklınıza özellikle nerelerde bu tür problemlerin yaşandığı konusunda sorular takılmıştır. Çoğunuzun tahmini bile vardır.



Bu projede görev yapacak kişiler tamamen proje ile ilgilenecek. Özel uzmanlar da görevlendirilebilir, MEB’in psikolojik danışmanları da. Ancak projede yer alan öğretmenler ya da uzmanlardan başka bir iş yapması beklenmeyecek. Projenin başarıya ulaşabilmesi için bu şart zaten.



Pilot olan iller nereler diye soracak olursanız, merak ettirmeden hemen söyleyelim; “Hakkari, Şırnak, Van, Diyarbakır, Mardin, Şanlıurfa, Iğdır, Erzurum, Kars, Ağrı, Bingöl, Batman, Siirt, Bitlis ve Muş. Bu illerde ekipler oluşturulacak ve devamsızlıklar izlenecek. Özelikle çocuk gelin vakalarından sonra gerçekten de amaca ulaşılması çok istenen bir proje. O bölgelerde ikinci sınıf insan muamelesi gören kız çocukları, belirli bir yaşa geldikten sonra evden dışarıya çıkılmasına izin verilmiyor. Dış dünyayı televizyondan ve anlatılanlardan ibaret sanan kız çocukları erken yaşlarda evlendiriliyor. Çocuk sahibi olunca da, çocuğuyla beraber yavaş yavaş kendisi de büyüyor.



Projede sadece eğitmenler yer almayacak. Bölgenin geleneksel yapısı içinde yer alan din adamları, sivil toplum kuruluşları, muhtarlar ve yerel yönetimler ile de işbirliği yapılacak. Son yaşanan terör olaylarından sonra mecburi devamsızlığın had safhada olduğu bölgelerde bu çalışmaların nasıl yapılacağı merak konusu. Zira bazı bölgelerde günlerce süren sokağa çıkma yasağı, sokak çatışmaları sürüyor. Bu bölgelerde huzur sağlanmadan ekiplerin çalışması çok zor. Zaten o bölgelerde öğretmenler de yok. MEB, öğretmenleri, terör olaylarından etkilenmesinler ve canlarına bir zarar gelmesin diye “hizmet içi eğitim” bahanesi ile evlerine gönderdi. O bölgelerdeki çocuklar haftalardır eğitim alamıyor. Resmen terör örgütünün ellerine bırakılmış durumdalar. Terör örgütü bu durumu lehine kullanmaya çalışarak propaganda ile halkı devletten soğutmaya çalışıyor.



Huzur sağlansa bile, örneğin bildiğim bir ili size anlatayım. Şanlıurfa’nın çoğu ilçesinde, halk fakirlikten ötürü çocuklarını okula gönderemiyor. Çalışmak zorunda olan insanlar, aileleri ile birlikte Nisan ayından itibaren önce Çukurova’ya tarla işlerine, ardından İç Anadolu’ya ve akabinde Karadeniz Bölgesi’nde fındık işine gidiyor. Nisan ayında çocuğu okula göndermemeye başlayan ailenin dönüşü Kasım ayını buluyor. Devamsızlık üzerinde çalışacak ekipler umarım, bu durumu göz önüne alıyorlardır. Devamsızlık hakkında görüşeceği ailenin ardından koşmak zorunda kalabilir. Bulması da pek mümkün görünmüyor. Bulsa da çocuğu okula devam ettirebilmek için nasıl bir ikna metaforu kullanacak, gerçekten merak konusu.



Devamsızlığın engellenmesi gerçekten önemli. Ancak sadece kız çocuklarının değil, erkek öğrencilerin de devamsızlığı takip edilmeli. Devamsızlık yapan erkek öğrencilerin profiline bakıldığında, parçalanmış aile, suça karışmış ebeveynler, olumsuz çevre şartları gibi şeyler göze çarpıyor. Madde bağımlılığı, psikopat ve sosyopat kişilikler ve hırsızlık, gasp gibi durumlar en çok rastlanan sonuçlar. O yüzden kız çocuklarının yanı sıra erkek çocuklarının da bu durumu takip edilerek gerekli önlemler alınmalı.



NOT: Kpsscafe.com.tr tarafından hazırlanan bu haber  “www.kpsscafe.com.tr” şeklinde aktif link verilmeden kesinlikle kullanılamaz. Aksi takdirde tüm yasal girişimler yapılacaktır.

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 08.01.2016 10:00
Anahtar Kelimeler:
MebDevamsızlıkAdey
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394