MEB Bilgilendirme Kılavuzları Yayımlandı

MEB tarafından hazırlanan öğrenci, öğretmen ve veli bilgilendirme kılavuzları yayımlandı.

banner396

MEB Bilgilendirme Kılavuzları Yayımlandı

MEB tarafından hazırlanan öğrenci, öğretmen ve veli bilgilendirme kılavuzları yayımlandı.

14 Nisan 2015 Salı 16:23
329 Okunma
MEB Bilgilendirme Kılavuzları Yayımlandı
Kılavuzda, Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın veliler, öğrenciler ve öğretmenlere tavsiyeleri de yer aldı. 

TEOG ve diğer sınavlara hazırlık sürecindeki öğrencilere, velilere ve öğretmenlere Bakanlık tarafından yeni hazırlanan "Bilgilendirme Kılavuzu"nu incelemelerini tavsiye eden Bakan Avcı, öğrencilere yönelik yazısında, sınavlara hazırlanan öğrencilerin desteklenmesi, sınav başarılarının artırılmasına yönelik rehberlik hizmetleri kapsamında MEB tarafından öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik çok sayıda çalışma gerçekleştirildiğini anlattı.

Sınavlarda başarıyı sağlayan birden fazla faktör bulunduğuna vurgu yapan Bakan Avcı, "Sizlerin sınavlara akademik olarak hazır olmanız kadar psikolojik olarak da kendinizi sınava hazır hissetmeniz, sınavlarda başarıyı yakalayabilmeniz için önemli bir koşuldur" ifadesine yer verdi. 

Kılavuzun, derslerine yeterince çalışmasına rağmen hedeflediği başarıya ulaşamadığını düşünen öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda hazırlandığını belirten Bakan Avcı, şu hususlara dikkati çekti: "Sizlerin özellikle desteğe ihtiyaç hissettiğiniz sınav sistemi, sınav kaygısı ve verimli ders çalışma yöntemleri konularında hazırlanan bu kılavuz, hayatta karşınıza çıkacak sınavlarda başarı sağlayarak mutlu birer birey olmanıza yardımcı olabilecek bir dizi çalışmayı içermektedir. Sizlerden gelecek öneriler ve katkılarla zenginleşeceğine inandığım bu kılavuzdan verimli bir şekilde faydalanmanızı umarım." 


Kılavuzda neler var?

Aile kılavuzunda, anne babalara, çocuklarının sınav kaygısının günlük yaşantısını olumsuz etkilemesi ve günlük yaşam etkinliklerini yerine getirmesine engel olması hâlinde okulun rehberlik öğretmeninden destek almaları uyarısı yapıldı. 

Çocukların kaygılarının azalmasına yardımcı olmak için istek ve ilgileri doğrultusunda satranç, tenis, sinema, resim, tiyatro ve enstrüman çalmak gibi çeşitli faaliyetlere yönlendirilebileceği ifade edildi. 

Öğrenci bilgilendirme kılavuzunda ise öğrencilere zaman yönetimi konusunda şu önerilerde bulunuldu: 

"Çalışırken telefon, televizyon, bilgisayar gibi dış etkenlere kapalı olduğumuz belirli bir zaman dilimi ayıralım. Göreceğiz ki bu zaman diliminde kesintiye uğramadan yapabileceğimiz çok şey olacak.

Yinelemek durumunda olduğumuz etkinliklerimiz için önceden belirlediğimiz zamanları kullanalım. Örneğin alışveriş yapılacaksa alışveriş merkezlerinin daha boş bir saatini tercih edelim.

Farklı uyaranların ilgimizi dağıtmaması için masamızda sadece çalışacağımız derse ait araç gereçler olmalıdır.

Hızlı okumayı öğrenelim.

İlgilenme isteğimizin azalmaması için öncelik taşıyan ödev ve projelerimizi ertelemeyelim.

Her bitirdiğimiz çalışmanın üstünü çizelim. Yapmayı tasarladıklarımız bitince kendimizi ödüllendirelim. Bitmediyse kendimize bir not yazalım ve uygun zamanda bu çalışmayı da bitirelim.

En azından bir adım atalım. Bir kez başlayınca yol almak daha kolay olur. ‘Başlamak bitirmenin yarısıdır.’

Motivasyonumuzu düşürmememiz için programımızda yapabileceğimizden fazla etkinlik sıralamayalım.

Yatmadan önce bir sonraki gün için neler yapacağımızı tasarlayalım.

Hatırlamamızı kolaylaştırmak için not kağıtları, renkli kalemler kullanarak konuyu görsel olarak çekici ve eğlenceli hale getirelim.”

Bakanlık tarafından hazırlanan kılavuzda, öğretmenlere sınav esnasında neleri yapıp neleri yapmamaları konusunda da bilgiler yer alıyor.
 
Veli, öğrenci ve öğretmen bilgilendirme kılavuzu için tıklayınız

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 14.04.2015 13:44
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394