Matematik kaygısı 'beyne acı çektiriyor'

ABD’deki Chicago Üniversitesi’nden bilimadamlarının yaptığı araştırma,  matematik kaygısı olanların, hesap yapmayı düşündüklerinde beyinlerinin,  ellerinin ocakta yanması gibi fiziksel acıya benzer tepki verdiğini gösterdi.

07 Kasım 2012 Çarşamba 11:24

Araştırmacılar...

Araştırmacılar, matematik kaygısı olanların hesap yaptıkları sırada  değil, hesap yapmayı düşündükleri sırada beyinlerinin bu bölümünün etkin hale  geldiğini, dolayısıyla matematiğin kendisinin değil, düşüncesinin acı verdiğini  vurguladı.

Matematikle ilgili bir dizi soruya verdikleri cevaplara göre yetişkin  katılımcıların matematik kaygısının seviyesi belirlendi.

Katılımcılara (12 x 4) - 19 = 29 işleminin sağlaması ve ”yrestym”  harflerinin yerleri değiştirilerek anlamlı bir İngilizce kelime oluşturup  oluşturmadığı gibi sorular soruldu. Bu sırada MR ile katılımcıların beyin  görüntüleri incelendi.

Araştırmacılar, matematik kaygısı ne kadar fazlaysa beynin insula  bölgesindeki sinirsel faaliyetin o kadar arttığını gördü.

Kaygı ile ilgili yapılan başka deneylerde, ”matematikten korkanların”  genel olarak anksiyete bozukluğuna sahip olmadığı ve sadece matematiğe karşı  endişeye sahip oldukları da ortaya çıktı.

”Plos One” dergisinde yayımlanan araştırma, matematiğe karşı duyulan  ilgisizliğin, daha fazla ders çalışmak yerine öğrenmeyi daha rahat hale getirecek  psikolojik yöntemlerle çözülebileceği konusuna ışık tutuyor. memurhaber

>>2018 LİSE-ÖNLİSANS KPSS'YE GİRECEK ADAYLAR DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 07.11.2012 11:24
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.