İlkokulda İngilizce Ders Saatleri Artıyor !

Mili Eğitim Bakanlığı’ nın programına göre şu an 5. Sınıflar 28 saati zorunlu 8 saati de seçmeli olmak üzere toplamda 36 saat ders görüyorlar. Bu 36 saatin içinde İngilizceye ayrılan pay ise 4 saat. Öğrenciler isterlerse 2 saat fazladan seçmeli ders alıp İngilizce derslerini haftada 6 saate çıkartabiliyorlar.

banner396

İlkokulda İngilizce Ders Saatleri Artıyor !

Mili Eğitim Bakanlığı’ nın programına göre şu an 5. Sınıflar 28 saati zorunlu 8 saati de seçmeli olmak üzere toplamda 36 saat ders görüyorlar. Bu 36 saatin içinde İngilizceye ayrılan pay ise 4 saat. Öğrenciler isterlerse 2 saat fazladan seçmeli ders alıp İngilizce derslerini haftada 6 saate çıkartabiliyorlar.

14 Mayıs 2015 Perşembe 23:37
1875 Okunma
İlkokulda İngilizce Ders Saatleri Artıyor !
 Mili Eğitim Bakanlığı’ nın programına göre şu an 5. Sınıflar 28 saati zorunlu 8 saati de seçmeli olmak üzere toplamda 36 saat ders görüyorlar. Bu 36 saatin içinde İngilizceye ayrılan pay ise 4 saat. Öğrenciler isterlerse 2 saat fazladan seçmeli ders alıp İngilizce derslerini haftada 6 saate çıkartabiliyorlar.

Yeni uygulamaya konulması düşünülen programa göre ise bakanlığa bağlı okullarda 5. Sınıflarda yabancı dil ders saatinin haftada 16 ile 20 saate çıkartılması planlanıyor. Konuyla ilgili Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürü Funda Kocabıyık konu ile ilgili pilot uygulamanın 2016 ders yılı eylül ayında başlayacağını yeni uygulama ile konuşma dinleme ve okuma derslerine ağırlık verileceğini belirtirken ihtiyaç olması halinde ise İngilizce öğretmeni alımlarında kontenjanların artırılabileceğini sözlerine ekledi.

Yabancı dil öğrenimi ile ilgili yapılan akademik çalışmalara göre çocuklar 15 yaşına kadar öğrendikleri yabancı dili kendi anadilleri gibi aksansız olarak konuşabiliyor, düşünebiliyor, analiz ve sentez yapabiliyorlar. Bu açıdan bakıldığında 5. Sınıflarda yabancı dil ders saatlerinin artırılması doğru bir yaklaşım gibi görünüyor. 

Türk Eğitim Sistemindeki pek çok çözülmesi gereken problem olduğu malum. Bu problemlerin başında gelen yabancı dil derslerinin efektif olup olmadığı ise her eğitim döneminde tartışılan konuların başında gelmiştir. Konuyu biraz daha detaylı olarak incelediğimizde ise durumun da pek parlak olmadığı ortada. Öğrencilerimiz İngilizce derslerini sevmiyor ve istenilen seviyede başarıyı bir türlü yakalayamıyorlar. İngilizce veya başka bir ders olsun her çocuğun aynı oranda başarıyı yakalayacağı gibi bir durum tabi ki söz konusu değil ancak Türk Eğitim Sisteminde yabancı dil öğrenimi ile ilgili pek çok öğrencinin sorun yaşadığını gördüğümüzde problemin yalnızca öğrencilerin kapasiteleri veya istek durumlarından kaynaklanmadığını görmek de pek güç olmamaktadır.

Yabancı dil eğitiminde başarıyı etkileyen faktörlere baktığımızda; yetersiz ders saatleri, son dönem eğitim ve öğretim teknolojilerinden faydalanılmadan hazırlanmış eğitim materyalleri ve İngilizce branşındaki öğretmen açıkları gibi etmenleri sıralayabiliriz. Şimdi saydığımız bu etmenlere kısaca bir göz atalım.

Yetersiz Ders Saatleri   

Uygulanan milli eğitim politikalarına baktığımızda şimdiye kadar yabancı dil eğitimine olması gereken önemin verilmediği açıkça görülmektedir. Eğitim ders saatlerinin yetersiz olması ise bunun en güzel kanıtıdır.  Yabancı dil eğitiminde başarıyı yakalamış birçok özel okulun İngilizce ders saatlerine baktığımızda bu okullarda devlet okullarında uygulanan ders saatlerinden kat be kat fazla yabancı dil dersi okutulduğu görülmektedir.  Bu durumda devlet okullarında okuyan öğrenciler ders saatlerinin azlığı yüzünden yeterli dil eğitimini alamamakta bunun yanında öğrenci psikolojisi gereği saati az olan bir derse gereken hassasiyet öğrenciler tarafından gösterilmemektedir.  

Çağın Dışında Olan Eğitim Materyalleri

Dünya değişiyor, buna bağlı olarak da eğitim teknolojileri de değişiyor. Artık yabancı dil eğitiminde dünyada yeni teknolojiler ve materyaller kullanılıyor. Ders kitapları olsun, görsel kaynaklar olsun bu tür materyalleri biz özel okullarda görebiliyoruz. Ancak devlet okullarına baktığımızda halen eski metotla yazılmış, öğrencilerin ilgisini çekmeyen ders kitapları ile öğretim yapılmaya çalışılıyor. Haliyle öğrenmesi zor ve emek isteyen yabancı dil dersleri öğrenciler için bir şekilde geçer not alınarak kurtulabilecekleri bir ders olmaktan öteye geçemiyor.

İngilizce Öğretmen Açıkları

Milli Eğitim Bakanlığı’ na bağlı okullardaki öğretmen açıklarının istatistiklerine baktığımızda en fazla açık olan branşın İngilizce öğretmenliğinde olduğunu görüyoruz. Bu da bize neden Türkiye’ de yabancı dil derslerinin başarısız olduğunu gösteren çok net kanıtlardan bir tanesi. Şu an okullarına yeterli sayıda ingilizce öğretmeni atayamayan devlet bu açığını kapatmak için vekil öğretmenlerden destek almaya çalışıyor. İngilizce bölümlerinden mezun binlerce kalifiye öğretmen atanmayı beklerken boş geçen ingilizce derslerine vekil öğretmenlerle takviye yapmaya çalışan bir eğitim modelinin başarıya ulaşma şansının olmayacağı çok açık ve net ortadadır.

Bütün bu etmenlere baktığımızda bakanlığın önümüzdeki sene yürürlüğe koyacağı 5. Sınıflarda İngilizce ders saatlerinin artırılması olumlu olduğu kadar aynı zamanda geç kalınmış da bir uygulamadır. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi yabancı dil eğitiminde başarıyı yakalamak için yalnızca ders saatlerini artırmak tek başına yeterli bir çözüm değildir. Bunun yanında konu ile ilgili tüm eğitim materyallerinin yeniden gözden geçirilmesi ayrıca da atanamayan İngilizce öğretmenlerinin bir an önce mesleğe başlatılmaları ile ilgili çalışmaların da ders saatlerinin artırılmasına paralel olarak en kısa zamanda faaliyete geçirilmesi gerektiğini ısrarla söylüyoruz.


NOT: “www.kpsscafe.com.tr”  tarafından hazırlanan bu haber hiçbir şekilde başka internet sitelerinde kullanılamaz. Aksi takdirde tüm yasal girişimler yapılacaktır.

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 14.05.2015 23:40
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394