"

Her Sendikadan Farklı Eğitim Modeli geldi

Kesintisiz 8 yıllık eğitimi kesintili hale getirerek 12 yıla çıkaran eğitim teklifi Türkiye’nin gündemine otururken TBMM’de oluşturulan alt komisyonda sendikalar ve STK’ların görüşlerini aldı.

banner396

Her Sendikadan Farklı Eğitim Modeli geldi

Kesintisiz 8 yıllık eğitimi kesintili hale getirerek 12 yıla çıkaran eğitim teklifi Türkiye’nin gündemine otururken TBMM’de oluşturulan alt komisyonda sendikalar ve STK’ların görüşlerini aldı.

29 Şubat 2012 Çarşamba 20:08
Her Sendikadan Farklı Eğitim Modeli geldi

Kesintisiz 8 yıllık eğitimi kesintili hale getirerek 12 yıla çıkaran eğitim teklifi Türkiye’nin gündemine otururken TBMM’de oluşturulan alt komisyonda sendikalar ve STK’ların görüşlerini aldı. 4 büyük eğitim sendikası görüşlerini açıklarken her sendika farklı...


Kesintisiz 8 yıllık eğitimi kesintili hale getirerek 12 yıla çıkaran eğitim teklifi Türkiye’nin gündemine otururken TBMM’de oluşturulan alt komisyonda sendikalar ve STK’ların görüşlerini aldı. 4 büyük eğitim sendikası görüşlerini açıklarken her sendika farklı bir model önerdi. Alt Komisyon Başkanı AKP’li Fikri Işık, “Biz elimizdekini konuşacağız” dedi. Komisyon toplantısı devam ettiği saatlerdeBaşbakan Erdoğan grup toplantısında yapılacak düzenlemeleri anlattı. Ancak komisyonda teklifin “eski” hali üzerinde konuşmalara devam edildi. Sendikaların görüşleri şöyle:



İmam hatipler açılsın



EĞİTİM BİR SEN: Sendika adına Genel Sekreter Ahmet Özer, şunları söyledi: 28 Şubat’ın sürecinin kapattığı imam hatip liselerinin ortaokul bölümü yeniden açılmalıdır. Açıköğretime yönlendirme konusunda ayrıntılı bilgi verilmelidir. Eğitim sistemlerini çağdaşlık noktasına taşımış ülkelerde temel eğitim sistemi yaklaşımı olarak öngörülen ‘Yeşil Eğitim’ anlayışı sistemin temel unsurlarından biri olarak tasarlanmalıdır. Eğitim süreci 1+4+4+4 olmalıdır. Ancak okul öncesi isteğe bağlı olmalıdır. 4+4’lük ikinci ilköğretim bölümü zorunlu olmalı 4 yıllık lise bölümü de isteğe bağlı olmalıdır.



Yeni sınavlar olabilir



EĞİTİM-SEN: Sendika Genel Başkanı Ünsal Yıldız, şu önerileri getirdi: Açıköğretime yönlendirme olmamalıdır. 8’den sonra da olmamalıdır. Çıraklık yaşının 11’e düşürülmesi çocuk işçiliği artıracaktır. Erken yaşta meslek eğitimine yönlendirme pedagojik olarak öğrencilere zarar verecektir. Okul öncesi eğitim de kapsama alınmalıdır. İlköğretimde ilk 4’ün ardından farklı okullara geçiş oalcağından sınav yapılması kaçınılmaz olacaktır. Sınav yaşı böylece düşecek ve dershaneler mantar gibi yeniden ortaya çıkacaktır. Böylece fırsat eşitliği kavramı da ailesi zengin olana göre kaybolacaktır. Sistem 9+4 olarak 13 yıl zorunlu olmalı ve okul öncesi - ilköğretim kesintisiz olmalıdır. Yasanın gerekçesinde kesintisiz eğitimin okullaşmayı düşürdüğü iddiası doğru değildir. 1998’de ilköğretimde yüzde 78 olan kızların okullaşması bugün yüzde 98’dir. Teklifte anadilde eğitim de mutlaka yer almalıdır.



Seçmeli din dersi getirilsin



TÜRK EĞİTİM-SEN: Sendika adına İsmail Koncuk, şunları söyledi: Sistem 1+5+3+4 olmalıdır. Yüz yüze eğitim mutlaka sağlanmalıdır. Açıköğretime geçiş olmamalıdır. Bazı özel durumlarda hasta olanlar, ailesi tarım işçisi olup sürekli göç edenler, çağ yaşı geçenler açık öğretime gidebilir. Açıköğretim olacaksa tüm okulları kapatalım. Öğretmen masrafı da olmaz okul masrafı da herkes açıköğretime gitsin. Böyle saçma şey olur mu? 1997’de imam hatipleri bitirdik ne değişti bu okullar yine var. İmam hatiplerin orta bölümü açılmalıdır. Din istismarı bitmesi gerektiğinden seçmeli din dersi konulmalıdır.



Teklif neydi ne oldu?





AKP’nin ilk sunduğu teklif ile “4+4+4” 12 yıl kesintili zorunlu eğitimi düzenliyordu. İlk 4 yılın ardından “Bakanlar Kurulu’nun belirleyeceği koşullarla” açık öğretime geçişin önü açıldı. Ancak bu talep 4. sınıfın ardından “kız çocuklarının eve kapatılması” eleştirilerine neden oldu. AKP önceki gün yaptığı düzenleme ile açık öğretime geçişi ikinci 4’ün ardına aldı ve 8. sınıfın ardından açık öğretime geçiş düzenlemesi yapıldı.



TÜSİAD’tan 2 sayfalık öneri



- Çıraklık yaşının 11’e indirilmesi sonucunu doğuracak bir düzenlemenin çocuklar açısından sakıncaları dikkate alınmalıdır.



- İlköğretimin iki kademeye ayrılması ve ilk kademe sonrasının açık öğretimle ilişkilendirilmesi kız çocuklarının eğitime katılım ve okula devamları açısından sakıncalar yaratabilecektir.(personelmeb.net)


>>2017 KPSS'YE GİRECEK ADAYLAR DİKKAT!!!


Son Güncelleme: 29.02.2012 20:08
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394