Eğitimde Sistem Alabora! Sizce Bu Soruların Cevabı Var mı?

  '1)      4+4+4 sistemi ile ortaya çıkan sınıf öğretmeni fazlasını eritmek için MEB’in  bulduğu çözüm ne kadar bilimsel? 2)      Talim terbiye kurulunun 2012 yılı  alan değişikliği ile ilgili yayınladığı hükümlere.

EĞİTİM HABERLERİ 08.10.2012, 12:41 08.10.2012, 12:41
Eğitimde Sistem Alabora! Sizce Bu Soruların Cevabı Var mı?

 

'1)      4+4+4 sistemi ile ortaya çıkan sınıf öğretmeni fazlasını eritmek için MEB’in  bulduğu çözüm ne kadar bilimsel?

2)      Talim terbiye kurulunun 2012 yılı  alan değişikliği ile ilgili yayınladığı hükümlere...


 



'1)      4+4+4 sistemi ile ortaya çıkan sınıf öğretmeni fazlasını eritmek için MEB’in  bulduğu çözüm ne kadar bilimsel?


2)      Talim terbiye kurulunun 2012 yılı  alan değişikliği ile ilgili yayınladığı hükümlere göre ( ki bu hükümlerin ne kadar saçma olduğunu kendisi de biliyor olması nedeniyle  olsa gerek sadece 1 kez yapılacak diye ibare koyma ihtiyacı duymuş! ) yapılan atamalar Türk eğitim sistemine vurulmuş ciddi bir darbe değil midir?


3)      Daha önceki dönemlerde yeterli sayıda sınıf öğretmeni olmadığı için 4 yıllık fakülte mezunlarını sınıf öğretmeni olarak atanmış ve 1. Kademe eğitim kalitesine zarar verilmişse ; şuanda da sınıf öğretmenliği mezunu olup senelerce sınıf öğretmenliği yapmış kişileri matematik, fen bilgisi, sosyal bilgiler, Türkçe  v.b. alanlara orta, okul ve liselere atanması buradaki eğitimin kalitesine zarar vermeyecek mi ?


4)      Eğitimin kalitesinin düşüklüğünden bahsedilirken suçlu hep öğretmen ilan edilirken , Neden Çocuklarımızın daha önceki  ( ve maalesef en çok da şimdiki ) MEB’in  başındaki bakanların ve hükümetlerin yanlış politikalarının kurbanı olduğu gerçeği gözden kaçırılıyor?


5)      Çocuklarımızın şu anda çok dile getirilen dershanelere  yada özel derslere ihtiyaç duyması gerçeğinin asıl sebebi bu yanlış politikalar değil mi?  Eğitim sistemimizde ayakları yere basan, gerçekçi , bizim ülkemize uygun, konunun uzmanlarının  ve sistemin içindeki öğretmenlerin eleştirilerine kulak veren adımlar atılmadığı sürece bu durumun düzelmeyeceğini görmek  çok mu zor?


6)      Öğretmen sınıfta diyerek görevlendirme yapmayacağını dile getiren sayın bakan bu eğitim öğretim yılında sınıf dışı görevler için kaç tane görevlendirme yapıldığını biliyor mu?


7)      Önce il içi isteğe bağlı yer değiştirme , il dışı isteğe bağlı yer değiştirme, özür gurubu , özür gurubuna bağlı alan değişikliği ,(akıllara ziyan durumları ortaya çıkaran ) il içi alan değişikliği , becayiş atamaları …


Normalde mayıs ayında başlaması gereken bu atamaları MEB ağustos ayında başlatınca süre 5 Ekim e kadar uzadı. (bu atamalar başvuruları da internet üzerinden yapıldığı için normalde birkaç günlük iş  son örnek becayiş atamaların başlatılıp sonuçlandırılması )


Bakanlığın, bütün yaz boyunca hiç bir şey yapmayıp , bu seneki öğretmen atamalarının zamanını  geciktirmesi sonucu pek çok  öğrencinin,  önemli oranda da 1. Sınıf öğrencisinin öğretmenini değiştirmek gerçeği ile yüz yüze bırakmıştır.( Hatta pek çok öğrenci öğretmeni başka okula gittiği ve kendi okuluna başka öğretmen atanmadığı için öğretmensiz kalmıştır. )


“2007 mart doğumlu olan çocuğumu geçen sene anaokuluna göndermek istedim küçük diye almadınız ? bu sene anaokuluna göndermek istiyorum hayır o birinci sınıf öğrencisi dediniz zorla birinci sınıfa başlattınız. Şimdi de ( yukarda bahsettiğim sebepten dolayı) çocuğumu öğretmensiz bıraktınız “ diyen velilere ( bizlere), bakanlığın kabul edilebilir, çocuklarımızın psikolojini düzeltebilir bir cevabı var mıdır?


8)      Basında çıkan haberlere göre bir iki ay içeresinde veya en geç şubat ayında atama sıralarının çalıştırılarak veya norm fazlası durumdaki öğretmenlere yönelik bir atama daha yapılacağından bahsediliyor. Bu durum hatırı sayılır orandaki pek çok öğrencinin bu sene içinde 3. Kez öğretmen değiştirmesi demek olur ki Hangi vicdanı olan kişi bu durumun öğrencilerin hayrına olduğunu söyleyebilir. ?


9)      4+4+4 sistemini onca itiraza rağmen  bu sene uygulamaya geçmekte israr edenler, her anlamda hazır olduklarını iddia edenler? Neden hala pek çok okulda, pek çok 1. Sınıf öğrencisine “öğrenci çalışma kitabı 1 ve 2 ‘yi “ teslim etmediler ve okullara bu kitaplar olmadığı için kendi imkanlarınızla Talim terbiyenin sitesinden indirin fotokopisini kullanın dediler?


10)   Normalde bu sene 2006 ocak-aralık doğumlu çocuklar okula başlayacakken 2007 mart a kadar zorunlu olmak üzere 2007 eylül e kadar doğumlu olan çocuklar 1. Sınıfa dahil edildi. Sonra da bu 2007’li çocuklar küçük biz bunlara okuma yazmayı geç öğretelim tüm sene  boyama,kes yapıştır v.b yapsın dediler. Ancak 2006 doğumlu olan çocukların bu sene okula başlayacakları kesindi ve onların velileri bir önceki sene onları anaokuluna gönderdiler. 2006 lı çocuklar yeterince kes yapıştır , boyama yaptılar .Zorunlu kısmı dahil ederek oranlamaya kalkarsak sistemde 1/5 oranında 2007 li çocuk, 4/5 oranında 2006 lı çocuk var. Bakanlık bu sene 1. Sınıf müfredatını planlarken neden ( sayıları 2007’li çocuklara göre çok daha fazla olan ) 2006’lı çocukları yoksaydı?  Neden Kendi isteklerinde diretirken Bu çocukların içindeki öğrenme hevesinin köreleceği gerçeğini görmezden geldi?    


11)   Sayın bakanımız “kes yapıştır,kes yapıştır bıktım anne kes yapıştır yapmaktan” diyen çocuklarmıza ne cevap vermemizi önerir?


12)   Pek çok sınıf öğretmeni herhangibir ek eğitim almadan , Diplomanıza hangi yan alanı yazalım diye sorularak yazılan yan alana göre , orta okul ve liselere atandılar. Madem bu iş bu kadar kolay Neden eğitim fakülteleri  farklı alanlarda öğretmenlik mezunları veriyor ki?   Tüm alanlar kapatılsın, sadece eğitim fakültesi adı altında herkese her dersten biraz eğitim verilsin, Öğretmen adı altında mezun versinler. Sonra bakanlık hangi alanda ihtiyaç duyuyorsa o alana atasın öğretmenleri. Böylelikle atanmayı bekleyen pek çok öğretmeni de işe almış olur.


13)   Zaten geçmişe dönük olarak şöyle bir baktığınızda bakanlık bunu yapıyor önceki dönemlerde öncelikle farklı alanlardaki öğretmenler olmak üzere 4 yıllık fakülte mezunlarını sınıf öğretmeni olarak atadı. Sonra 2012 alan değişikliği ile sadece kendi alanında mezun olmuş kişilere bu hakkı tanıyacakken yan alan saçmalığı ile tüm sınıf öğretmenlerine branşa geçme izni verdi. Ki bu MEB düşündüğünden çok çok daha fazla sayıda sınıf öğretmenini branşa geçirdi. ( işin trajikomik yanı şu ki asıl branşcı olması gereken  matematik,fen v.b. mezunu olup da sınıf öğretmeni olarak atanan kişilerin pek çoğu bu alan değişikliğine başvurmamış, sınıf öğretmenliği mezunu olup da yan alanı olan öğretmenler alan değiştirmiştir. ) Bu plansız durumun sonucunda MEB de İlk atama yapılmadığı sürece kapanamayacak sınıf öğretmeni açığı ortaya çıkmıştır. Pek çok okul şu anda farklı alanlardan mezun öğretmenleri  ücretli sınıf öğretmeni olarak göreve başlatmıştır. BU durumun mantıklı açıklanabilir bir yanı var mı?


14)   Alan değişikliği ile ilgili ölçülebilir Olumsuz sonuçların ancak 4-8 yıllık bir süre sonucunda  görüldüğünde bu durumun faturası yine öğretmenlere mi kesilecek?


15)   Öğretmenleri haklı oldukları her durumda savunduklarını iddia eden sendikalar bu duruma neden sesini çıkartmıyor? Üyelerinin çoğunluğunun işine gelen bir durum olduğu için mi ? MEB ile zıt düşmek istemedikleri için mi?


16)   Asıl can alıcı soru bence şu:  MEB  ( şu anki hükümetten önceki dönemde de MEB ‘in  pek çok yanlış yaptığı göz önüne alınacak olursa ) geçmiş dönemlerde yapılan hatalardan ders almayı beceremiyor mu? Sıradan vatandaşların (bizlerin ) bile fark ettiği bu yanlışları göz göre göre yapmaya, sürdürmeye neden devam ediyor?  Bu durum; MEB in başındaki kişilerin tecrübesizliğinin  ve öngörüsüzlüğünün bir sonucu mu yoksa  bilinçli mi yapılıyor?'


 


egitimajansi.com

Yorumlar (0)
-1°
parçalı az bulutlu
Günün Anketi Tümü
2019/2 KPSS Tercihinde Bulunacak mısınız?
2019/2 KPSS Tercihinde Bulunacak mısınız?
Namaz Vakti 08 Aralık 2019
İmsak 06:21
Güneş 07:51
Öğle 12:46
İkindi 15:09
Akşam 17:30
Yatsı 18:55
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 14 30
2. Fenerbahçe 14 25
3. Başakşehir 13 25
4. Beşiktaş 13 24
5. Trabzonspor 13 23
6. Galatasaray 14 23
7. Alanyaspor 14 22
8. Göztepe 14 20
9. Malatyaspor 14 20
10. Denizlispor 13 17
11. Çaykur Rizespor 13 17
12. Gaziantep FK 13 16
13. Gençlerbirliği 14 14
14. Konyaspor 13 13
15. Kasımpaşa 13 12
16. Antalyaspor 13 12
17. Ankaragücü 14 9
18. Kayserispor 13 7
Takımlar O P
1. Hatayspor 14 30
2. Akhisar Bld.Spor 14 25
3. Erzurum BB 13 24
4. Bursaspor 13 23
5. Ümraniye 14 22
6. Keçiörengücü 13 21
7. Menemen Belediyespor 13 21
8. Fatih Karagümrük 14 20
9. Balıkesirspor 14 19
10. Altay 13 16
11. Giresunspor 13 16
12. Adana Demirspor 13 15
13. İstanbulspor 14 15
14. Boluspor 14 11
15. Osmanlıspor 13 10
16. Altınordu 13 10
17. Adanaspor 13 9
18. Eskişehirspor 14 5
Takımlar O P
1. Liverpool 16 46
2. Leicester City 15 35
3. Man City 16 32
4. Chelsea 16 29
5. M. United 16 24
6. Tottenham 16 23
7. Wolverhampton 15 23
8. Crystal Palace 16 22
9. Sheffield United 15 19
10. Arsenal 15 19
11. Newcastle 15 19
12. Brighton 15 18
13. Burnley 16 18
14. Everton 16 17
15. Bournemouth 16 16
16. West Ham 15 16
17. Aston Villa 15 15
18. Southampton 15 15
19. Norwich City 15 11
20. Watford 16 9
Takımlar O P
1. Barcelona 15 34
2. Real Madrid 15 34
3. Sevilla 15 30
4. Real Sociedad 15 26
5. Athletic Bilbao 15 26
6. Atletico Madrid 16 26
7. Valencia 16 26
8. Getafe 15 24
9. Granada 16 24
10. Osasuna 15 22
11. Levante 16 20
12. Villarreal 16 19
13. Real Betis 15 19
14. Real Valladolid 15 18
15. Deportivo Alaves 16 18
16. Eibar 15 15
17. Mallorca 16 14
18. Celta de Vigo 15 13
19. Espanyol 16 9
20. Leganés 15 6
Günün Karikatürü Tümü