Eğitimde 5 yıllık hedefler belirlendi

Milli Eğitim Bakanlığı, 2015-2019 strateji planıyla eğitimin 5 yıllık yol haritasını belirledi.

banner396

Eğitimde 5 yıllık hedefler belirlendi

Milli Eğitim Bakanlığı, 2015-2019 strateji planıyla eğitimin 5 yıllık yol haritasını belirledi.

08 Eylül 2015 Salı 13:57
188 Okunma
Eğitimde 5 yıllık hedefler belirlendi

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2015-2019 strateji planıyla eğitimin 5 yıllık yol haritasını belirledi. Planda, öğretmen atamasından eğitime erişim imkanlarına, özel öğretimin eğitimdeki payından merkezi sınavlar ve yurtdışındaki okullara kadar 5 yıl içinde hayata geçirilmesi planlanan birçok yenilik yer aldı.

Bakanlığın, iç ve dış paydaşlardan 69 bin 901 kişinin görüşünü alarak hazırladığı stratejik plan, eğitim ve öğretime erişim, kalite ile kurumsal kapasitenin geliştirilmesi eksenlerinde kurgulandı. Planla, "bütün bireylerin eğitim ve öğretime adil şartlar altında erişmesini sağlama", "bireylere çağın gerektirdiği bilgi, beceri, tutum ve davranışın kazandırılmasıyla girişimci, yenilikçi, yaratıcı, dil becerileri yüksek, iletişime ve öğrenmeye açık, özgüven ve sorumluluk sahibi, sağlıklı ve mutlu bireylerin yetişmesine imkanı sağlama", "beşeri, mali, fiziki ve teknolojik yapı ile yönetim ve organizasyon yapısını iyileştirerek eğitime erişimi ve eğitimde kaliteyi artıracak etkin ve verimli işleyen bir kurumsal yapıyı tesis etme" amaçlandı.

Bakanlık, amaçlar çerçevesinde belirlenen hedefler doğrultusunda, performans göstergelerini de tespit etti. Bireylerin eğitim ve öğretime adil şartlar altında erişmesinin sağlanması amacı kapsamında, 2014 İnsani Gelişme Raporu'nda, yüksek insani gelişme endeksine sahip ülkeler grubunda, 25 yaş üstü nüfusun ortalama eğitim görme süresinin 9,1 yıl iken, aynı gruptaki Türkiye'de bu sürenin 2013'te 6,5 yıl, 2014'te ise 7,6 yıldır olduğu belirtildi. Bu kapsamda, tespit edilen performans göstergesine göre, 2014'te 7,6 yıl olan ortalama eğitim süresinin, 2019 yılı sonuna kadar 9,1'e yükseltilmesi hedeflendi.

Performans göstergelerine göre, 2014'te yüzde 56,03 olan ilkokul birinci sınıf öğrencilerinden en az bir yıl okul öncesi eğitim almış olanların oranı 2019'da yüzde 92'ye çıkarılacak.

Geçen yıl, okul öncesinde 41,57 olan net okullaşma oranı 2019'da yüzde 70'e, 2014'te ilkokulda yüzde 99,57, ortaokulda yüzde 94,52, liselerde ise yüzde 76,65'de olan net okullaşma oranlarını ise yüzde 100'e çıkarılacak. Zorunlu eğitimde 90,02 olan net okullaşma oranın da yüzde 100 çıkarılması hedeflendi.

Bakanlık plan dönemi sonuna kadar, 2014'te yüzde 59,7 olan temel eğitiminden ortaöğretime geçişte ilk beş tercihinden birisine yerleşen öğrenci oranını da yüzde 70'e çıkarmayı planlıyor. 

Devamsız öğrenci oranı ortaokul ve liselerde yüzde 20'ye düşürülecek

Örgün eğitimde, 2014'te ilkokulda yüzde 14,8, ortaokulda yüzde 35, liselerde ise yüzde 34,8 olan 20 gün ve üzeri devamsız öğrenci oranının ise 2019 sonuna kadar, ilkokulda yüzde 10, ortaokul ve liselerde ise yüzde 20'ye düşürülmesi amaçlanıyor.

Geçen yıl yüzde 38,2 olan eğitim ve öğretimden erken ayrılma oranının ise 2019'da yüzde 27'ye gerilemesi, liselerde örgün eğitim dışına çıkan öğrenci sayısının da yüzde 6,17'den yüzde 5'e indirilmesi hedeflendi.

Özel öğretim eğitimdeki payı artırılacak

Okul öncesinde 2014'te yüzde 9,16, ilkokulda yüzde 3,31, ortaokulda yüzde 3,51 liselerde ise yüzde 4,78'den olan özel öğretimin eğitimdeki payının da 2019 sonuna kadar okul öncesinde yüzde 23, ilkokulda yüzde 6, ortaokulda yüzde 7, liselerde ise yüzde 12'ye çıkarılması planlandı. 

Plan sonuna kadar, 2014'te yüzde 4,8 olan hayat boyu öğrenmeye katılım oranı yüzde 8'e, hayat boyu öğrenme kapsamındaki kursları tamamlama oranı ise yüzde 62,9'dan yüzde 80'e çıkarılacak. Bakanlığa bağlı yurtdışındaki resmi okul sayısı da 66'dan 73'e yükseltilecek.

Liselerde okunan kitap sayısı 3'ten 15'e yükseltilecek 

Bütün bireylere çağın gerektirdiği bilgi, beceri, tutum ve davranışın kazandırılması ile girişimci, yenilikçi, yaratıcı, dil becerileri yüksek, iletişime ve öğrenmeye açık, özgüven ve sorumluluk sahibi, sağlıklı ve mutlu bireylerin yetişmesine imkan sağlanması stratejisi çerçevesinde ise 2014'te ilkokulda 23,32, ortaokulda 7,26, lisede 2,77 olan öğrenci başına okunan kitap sayısı 2019 sonuna kadar ilkokulda 50, ortaokulda 20, lisede 15'e yükseltilecek. 

Öğretmen başına ilkokul ve ortaokullardaki öğrenci sayısı 15'e düşürülecek

Beşeri, mali, fiziki ve teknolojik yapı ile yönetim ve organizasyon yapısını iyileştirerek eğitime erişimi ve eğitimde kaliteyi artıracak etkin ve verimli işleyen bir kurumsal yapıyı tesis etme stratejik amacı çerçevesinde de insan kaynaklarının niteliği geliştirilecek. Bu kapsamda, 2014'te öğretmen başına ilkokulda 19 ve ortaokulda 18 olan öğrenci sayısı, 2019 sonuna kadar 15'e düşürülecek. Lisede mevcut durumda 15 olan sayı dönem sonuna kadar korunacak.

Özel öğretim teşviki kontenjanlarını kullanma oranı ise yüzde 67,32'den yüzde 100'e çıkarılacak. 

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Anahtar Kelimeler:
EğitimMEB Strateji Planı
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394