Bir Öğretmen Öğrencisini Ne Kadar Etkileyebilir ?

Biz öğretmenlerin başarılı olması için en önemli unsurlardan bir tanesi de öğrencisini etkileyebilmektir.Bir öğretmen öğrencisini etkilemek için onun ruhuna dokunmalıdır, hayal dünyasında yer almalıdır.

banner396

Bir Öğretmen Öğrencisini Ne Kadar Etkileyebilir ?

Biz öğretmenlerin başarılı olması için en önemli unsurlardan bir tanesi de öğrencisini etkileyebilmektir.Bir öğretmen öğrencisini etkilemek için onun ruhuna dokunmalıdır, hayal dünyasında yer almalıdır.

04 Mayıs 2015 Pazartesi 16:27
237 Okunma
Bir Öğretmen Öğrencisini Ne Kadar Etkileyebilir ?
  Biz öğretmenlerin başarılı olması için en önemli unsurlardan bir tanesi de öğrencisini etkileyebilmektir.Bir öğretmen öğrencisini etkilemek için onun ruhuna dokunmalıdır, hayal dünyasında yer almalıdır.

Nedir ruhuna dokunmak?

Ruhuna dokunmak; öğrencinizin sizi gördüğü zaman kendini güvende hissetmesidir.

Ruhuna dokunmak; öğrencinizin sizi gördüğü zaman gülümsemesidir, gözlerinin parıldamasıdır ve gözerinin içinin gülmesidir.

Ruhuna dokunmak için ne yapmalıyım?

Ruhuna dokunmak için; sevincinde yanında olun, onlarla beraber gülün onunla eğlenin.

Ruhuna dokunmak için; üzüntüsünde yanında olun, onunla üzün ve onu teselli edin.

Yapamadığı zaman kızmayın, neden yapamadığını anlamaya çalışın.

Yapamadığı zaman yapabileceğini hissettirin ve onu destekleyin.

Yapamadığı zaman ona güven verin.

Onunla ilgili düşünceleriniz anlatırken önce olumlu olanlardan başlayın daha sonra olumsuz olanları rencide etmeden yumuşak bir dil kullanın.

Derslerde katı, kuralcı olmayın. Öğrencilerinizi aşırılıklara kaçacakları kadar serbest bırakmayın ama onları bunaltacak kadar sıkmayın.

Dersleri elinizden geldiği kadar eğlenceli hale getirmeye çalışın. Oyunlarla öğretmeye gayret edin. Materyallerle öğretmeye gayret edin. Şarkılarla öğretmeye gayret edin.

Yanlış davranışlarında doğruyu bulmasını sağlayın. İlk yanlışında aşırı tepkiler yerine davranışın yanlış olduğunu hissettirebileceğiniz kadar ölçülü tepkiler verin.

Onlarla ben diliyle konuşun. Yaptıkları yanlış davranışlarda onları küçük düşürmek yerine “Bu davranışın beni çok üzdü, senden bu davranışı beklemiyordum.” gibi cümleler kurun.

Hayal dünyaları çok geniştir. Geniş hayal dünyalarında önemli bir yere sahip olmaya çalışın. Hayal dünyalarındaki kahramanları olun.

Sevgili meslektaşlarım her şeyden önce öğrencilerinizi sevin, onlara değer verin, kıymetli olduklarını hissettirin.

Sizin için anlamsız bir şey anlatıyorsa bile sonuna kadar dinleyin. Onları önemsediğinizi belli edin.

Yaptıkları her doğru davranıştan sonra onlara teşekkür edin. Yaptıkları doğru hareketin karşılığını teşekkür ederek verin.

Başarılarını hemen ödüllendirin. Çok basit başarılarında bile büyük bir şey başarmış gibi davranın.

Değerler Eğitim Nedir, Çocuklara Değerlerimizi Nasıl Öğretebiliriz ?

Değerler eğitimi; geçmişten günümüze kadar bizi biz yapan unutulmaya yüz tutan, hatta ve hatta önemseyen kişilerin yeni nesil tarafından eski kafalı diye nitelendirdikleri gelenek ve göreneklerimizin okullarımızda çocuklarımıza sistemli olarak öğretilmesidir.

Neden önemlidir?

Yukarıda değerler eğitiminin tanımını yaparken unutulmaya yüz tutan ve geleneklere bağlı kişilerin eski kafalılıkla nitelendirilmesi gibi ifadeler kullandım. Ayrıca bizi biz yapan diye de bir ifade geçiyor tanımda. Eğer bizi biz yapıyorsa elbette ki önemli olacaktır. Hele bir de yeni nesil geleneklerine bağlı kişilere eski kafalı diyorsa bence daha da önemli olmalıdır. Bizi biz yapan değerlere yani geleneklere bağlı olmak eski kafalılık olarak asla nitelendirilmemeli hatta milletçe bu değerlerimize dört elle sarılmalıyız.

Nasıl öğretilir?

Değerler eğitimi; 2010 yılından bu yana her eğitim öğretim sezonunda, Milli Eğitim Bakanlığı’nın her aya bir değer düşecek şekilde hazırlamış olduğu yıllık plan doğrultusunda öğretmenler tarafından uygulanmaktadır.

Ay içerisindeki bir değer için herhangi bir süre kısıtlaması yapılmamaktadır. Siz isterseniz her gün bir ders olarak uygularsınız, isteseniz ayda bir ders olarak uygularsınız.

Değerler eğitimindeki milli ve manevi değerlerimizi kavratmak için çeşitli yöntem ve teknikler kullanılabilir. Benim tercihim görselliği arttırarak anlatmaktan yanadır. Mesela “doğruluk” değerini anlatırken “Yalancı Çoban” masalını sadece okuyup veya anlatıp geçmek yerine projeksiyon cihazı ve bilgisayar kullanarak bu masalı görseller kullanarak anlatmak daha etkili olacaktır hatta ve hatta bu masalı dramatize ettirmek, canlandırmaları daha da etkili olacaktır.

Bunların haricinde kazandırılması gereken değerlere göre çizgi film, animasyon veya kısa film izlettirilebilir; boyama ve el işi etkinlikleri yaptırılabilir; yeteneği olan öğrencilerinize kompozisyon veya şiir yazdırabilirsiniz. Ayrıca kazandırılması gereken değerle ilgili gerçek olan bir olayı anlatabilir veya dramatize ettirebilirsiniz. En etkili yöntemlerden bir tanesi ise öğrencilere ayın değeri için pano hazırlattırılmasıdır.

Bütün etkinliklerinizin yanı sıra ailelere değerler eğitimi mektubu göndermelisiniz. Bu mektupta; o ay içerisinde kazandırılması gereken değere evde de dikkat çekilmesi gerektiğini ve bunun için neler yapılabileceğini anlatmalısınız. Böylece değerler eğitimi sadece okulda herhangi bir ders veya sadece okulda etkinliklerle öğretilen konu olmaktan çıkacaktır.

Değerler eğitimi için her ay görevli bir veya birden fazla sınıf seçilmelidir. Görevli sınıflar o ay içerisinde kazandırılması gereken değerle ilgili okuldaki bütün öğrencilere yönelik etkinlikler düzenlemelidir. Örneğin konferans gibi etkinlikler düzenlenebilir. Sınıflardaki değerler eğitimi panosunun dışında okulun da değerler eğitimi panosu olmalıdır. Üstelik bu pano herkesin rahatlıkla görebileceği üzerinde afişlerin, şiirlerin kompozisyonların, boyamaların ve resimlerin bulunduğu bir pano olmalıdır. Hem sınıfın hem de okulun değerler eğitimi panosundaki ürünler öğretmene değil tamamen öğrencilere ait olmalıdır.

Değerlerimiz her ne kadar okullarda öğretilmeye çalışılsa da ailede bu eğitim devam ettirilmediği sürece alışkanlık ve davranış haline gelmeyecektir. O yüzden ailelerinde bu konuda ciddi katkılarının olması gerekmektedir.




NOT: “www.kpsscafe.com.tr”  tarafından hazırlanan bu haber hiçbir şekilde başka internet sitelerinde kullanılamaz. Aksi takdirde tüm yasal girişimler yapılacaktır.
>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 04.05.2015 16:30
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394