'Gizemli gezegen' Plüton'un yeni fotoğrafları yayımlandı

NASA, uzay aracı "New Horizons" tarafından çekilen "gizemli gezegen" olarak bilinen Plüton'un yeni fotoğraflarını dağıttı.

SAN FRANCISCO (AA) -  Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), uzay aracı "New Horizons" (Yeni Ufuklar) tarafından çekilen "gizemli gezegen" olarak bilinen Plüton'un yeni fotoğraflarını dağıttı.

NASA Bilim Başkanlığı yöneticilerinden John Grunsfeld, gazetecilere yaptığı açıklamada, uzay aracının yeni çektiği fotoğraflarda Plüton'un bazı bölgelerinde hareket eden buz kütlelerinin ve etrafında puslu bir katmanın görüldüğünü belirtti.

Plüton'a ilişkin Dünya'dakine benzer bazı görüntülerin gerçekten çok şaşırtıcı olduğunu ifade eden Grunsfeld, "Hareket eden buz kütleleri, Plüton'un egzotik yüzeyi ve dağ sıraları gerçekten nefes kesici" dedi.

Washington Üniversitesi'nden William McKinnon, Plüton'da sıcaklığın eksi 229 derece olduğunu ve bu kadar soğukta buzların su değil nitrojen olabileceğini kaydetti.

New Horizons ekibinden araştırmacılar, daha önce yaptıkları açıklamalarda, Plüton'da dağ benzeri yapıların bulunduğunu ve buzlarla kaplı dağların 3 bin 400 metrelik yüksekliğe sahip olduğunu belirtmişti. Dağların yaşının 100 milyon yıldan daha genç olduğunu tahmin eden araştırmacılar, "Bu da cüce gezegenin jeolojik olarak aktif olduğunu gösteriyor" değerlendirmesini yapmıştı.

Güneş sistemindeki yolculuğuna 19 Ocak 2006'da Florida'daki Cape Canaveral uzay üssünden fırlatılarak başlayan New Horizons, 9 yıl 6 aydır görev yapıyor. New Horizons, Plüton dışında uyduları Charon, Styx, Nix, Kerberos ve Hydra'da da keşiflerde bulunuyor.

25 Tem 2015 - 13:35 - Yaşam

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.

Anket Kamuya Memur Ve Personel Alımlarında Mülakat Kaldırılmalı mı?
Tüm anketler