12 Işık Yılı Uzaklıktaki Tau Ceti'nin Yörüngesinde 2 Gezegende Yaşam Belirtisi

İngiltere'de devam eden bir araştırmada dünyaya 12 ışık yılı uzaklıkta bulunan bir yıldızın yörüngesinde olan 2 gezegende yaşam belirtisi olabileceği düşünülüyor. Detaylar haberimizin devamında.

10 Ağustos 2017 Perşembe 15:04
12 Işık Yılı Uzaklıktaki Tau Ceti'nin Yörüngesinde 2 Gezegende Yaşam Belirtisi

Dünyaya 12 ışık yılı uzaklıkta bulunan bir yıldızın yörüngesindeki 2 gezegende hayat berlitileri olabileceği iddia ediliyor.

İngiltere'nin Hertfordshire Üniversitesi'ndeki Fabo Feng önderliğinde başlatılan bir araştırmada, Doppler Spectroscopy (radyal hız ya da titreşim metodu) adı verilen yöntemle Tau Ceti'nin deviniminde, yörüngesinde küçük gezegenlerin yer çekimi kuvvetinden kaynaklandığı öğrenilen zayıf titreşimler olduğu tespit edildi.

Yöntemin Tau Ceti'nin devinim varyasyonlarının saniyede 30 santimetre kadar düşük olduğunu gösterdiğini belirttiği açıklamada, titreşimler sayesinde yıldızın yörüngesinde 4 gezegen olduğunu söyledi.

Bu gezegenlerden 2'sinin, yaşam için elverişli koşullara sahip olabileceğini ifade eden bilim adamları, bunların yıldıza konumlarının da yüzeylerinde su bulunabileceği düşünüldüğü ileri sürüldü.

Yıldıza çok yakın mesafesi nedeniyle diğer 2 gezegenin ise yüzeylerinde su olmayacağı vurgulandı.

Daha önce Tau Ceti'yi inceleyen aynı ekip, yıldızın yörüngesindeki gezegen sayısının 5 olduğunu varsayıyordu.

Öte yandan bilim adamları, keşif konusunda heyecana kapılınmaması gerektiğini, Tau Ceti sistemini çevreleyen ve uzay çöplerinden oluşan devasa halkanın, gezegenlerin asteroit saldırılarının tehdidi altında olabileceğini gösterdiğini dile getirdi.

Araştırmanın sonuçları "The Astrophysical Journal" dergisinde yayımlandı.

Kpsscafe.com.tr  | Ankara

>>2018 LİSE-ÖNLİSANS KPSS'YE GİRECEK ADAYLAR DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 10.08.2017 18:07
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.