Belediye Başkanları Ne Kadar Maaş Alıyor? Lojman Kiraları ve Ödenekleri Ne Kadar?

Belediye başkanları ne kadar maaş alıyor? Belediye Başkanları da normal memurlar gibi net ücret mi alıyor yoksa belli bir ödenekleri var mı? İşte Belediye Başkanlarının maaş hesabı.

banner396

Belediye Başkanları Ne Kadar Maaş Alıyor? Lojman Kiraları ve Ödenekleri Ne Kadar?

Belediye başkanları ne kadar maaş alıyor? Belediye Başkanları da normal memurlar gibi net ücret mi alıyor yoksa belli bir ödenekleri var mı? İşte Belediye Başkanlarının maaş hesabı.

08 Ekim 2017 Pazar 09:33
Belediye Başkanları Ne Kadar Maaş Alıyor? Lojman Kiraları ve Ödenekleri Ne Kadar?

Yeni Şafak Gazetesinden Ahmet Ünlü, bugün kaleme aldığı yazısında Belediye Başkanlarının ne kadar maaş aldıklarını yazdı.

Son günlerde sürekli olarak gündemde olan ve istifa iddiaları ile çok konuşulan Belediye Başkanlarının ne kadar maaş aldıkları herkesin merka konusu olmuş durumda. Ahmet Ünlü kaleme aldığı yazısında Belediye Başkanlarının maaşları ile ilgil işu bilgilere yer verdi:

"Belediye başkanlarının aldıkları maaşlar merak konusu haline gelmiştir. Acaba onlarda memurlar gibi mi ücret alıyor ya da onların maaş hesabı farklı mıdır? Nüfus rakamlarının maaşa etkisi var mıdır?

5393 sayılı Belediye Kanununun “Belediye başkanının özlük hakları” başlıklı 39 uncu maddesinde aynen; “Belediye başkanına nüfusu; a) 10.000’e kadar olan beldelerde 70.000, b) 10.001’den 50.000’e kadar olan beldelerde 80.000, c) 50.001’den 100.000’e kadar olan beldelerde 100.000, d) 100.001’den 250.000’e kadar olan beldelerde 115.000, e) 250.001’den 500.000’e kadar olan beldelerde 135.000, f) 500.001’den 1.000.000’a kadar olan beldelerde 155.000, g) 1.000.001’den 2.000.000’a kadar olan beldelerde 190.000, h) 2.000.001’den fazla olan beldelerde 230.000 gösterge rakamının Devlet memurları için belirlenen aylık katsayı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda aylık brüt ödenek ödenir.

Nüfusu 50.001’den az olan il merkezi beldelerde bu ödeneğin hesaplanmasında (c) bendinde belirtilen gösterge rakamı esas alınır.... 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu uyarınca Devlet memurları ile bakmakla yükümlü bulundukları için uygulanan sosyal hak ve yardımlar, aynı esas ve usûllere göre belediye başkanları ile bakmakla yükümlü bulundukları için de uygulanır.” hükmüne yer verilmiştir.

Maliye Bakanlığı, Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünce yayımlanan 03.01.2014 tarihli ve 54 sayılı Mali ve Sosyal Haklara ilişkin yayımlanan genelgenin 10 uncu maddesi uyarınca 5393 sayılı Kanunun 39 ve 32 nci maddelerine atfen belediye başkan ödenekleri tespitinde gösterge rakamlarına 2.280 rakamının eklenmek suretiyle belediye başkan ödeneklerinin hesaplanacağı ve dolayısıyla belediye meclis üyelerinin huzur haklarının da bu meyanda düzenleneceği hüküm altına alınmıştır.

Bu hükümler çerçevesinde, nüfusu 2.000.001’den fazla olan belediyelerdeki belediye başkanlarına 232.280 * 0,102706 = 23.857 TL brüt ücret ödenecektir. Ayrıca, bunlara çocuk ve eş yardımı ödemesi de yapılacaktır. Diğer hesaplamalar da aynı şekilde yapılacaktır.

Yönetim kurulu başkanlıklarından alınan ücretleri bu hesaba katmıyoruz. Hemen hemen birçok belediye başkanının normal maaşlarına ilave olarak aldıkları yönetim kurulu maaşları bulunmaktadır.

Fiili çalışma olmazsa vekalet ücreti ödenir mi?

Birçok üst ve orta düzey kamu görevinin vekaleten yürütülmesi nedeniyle vekalet aylığı ödenmektedir. Bu ödemelerin yapılmasında sıklıkla yapılan hatalardan bahsedeceğiz.

Vekalet ücreti aylıklar gibi peşin mi ödenir?

657 sayılı Kanunun Vekalet görevinin fiilen yapılması şartı başlıklı 174 üncü maddesinde; “Vekalet aylıklarının ödenebilmesi için görevin fiilen yapılması şarttır.” hükmüne yer verilmiştir.

Ayrıca, yan ödeme kararnamesinde; “… vekalet ettikleri kadro veya görevler için bu Karar uyarınca öngörülen zam ve tazminatların toplam net tutarının, asli kadro veya görevleri karşılığında fiilen aldıkları zam ve tazminatların toplam net tutarından fazla olması halinde, aradaki fark; 657 sayılı Kanunun 175 inci maddesindeki oranlar dikkate alınmaksızın, vekalet görevine başlanıldığı tarihten itibaren ve vekalet görevinin fiilen yapıldığı sürece ödenir.” hükmüne yer verilmiştir.

Ayrıca, bu Kararda; Mehil müddeti, yıllık izin, mazeret izni, hastalık izni, geçici görev, vekalet, görevden uzaklaştırma, tutuklanma, gözaltına alınma, hizmetiçi eğitim, kurs veya seminer nedeniyle görevlerinden ayrılanlara vekalet edenlere, cc) Vekaletleri esnasında yıllık izin, mazeret izni, hastalık izni, vekalet görevine ilişkin olmayan geçici görev, görevden uzaklaştırma, tutuklanma, gözaltına alınma, hizmetiçi eğitim, kurs, seminer ve benzeri nedenlerle vekalet görevine ara verenlere (ara verdikleri günler için) vekalet nedeniyle öngörülen zam ve tazminatlar ödenmeyeceği ifade edilmektedir.

Dolayısıyla vekalet aylığı ödemesinde vekalet görevinin fiilen yapılması gerektiğinden yıllık izin veya hastalık izni vb. süresince bu ödeme yapılamaz. Ancak, vekalet görevini yürüten kişilerin görevli olarak başka yerlere gitmeleri halinde vekalet görevleri üzerlerinde kaldığı sürece fiilen görev yaptığı düşünülerek vekalet aylığı ödemesi yapılacaktır. Zam ve tazminat farkı ödemesi de fiilen görev yapıldığı sürece ödenecektir. Yani vekalet aylığı maaşlar gibi peşin ödenemez.

Bu konuda Sayıştay Başkanlığı ne diyor?

Sayıştay 6. Dairesinin 18.10.2016 tarihli ve 379 sayılı kararında özetle şu ifadelere yer verilmiştir

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun “Vekâlet görevinin fiilen yapılması şartı” başlıklı 174’üncü maddesinde; “Vekâlet aylıklarının ödenebilmesi için görevin fiilen yapılması şarttır.” denilmektedir.

Öte yandan Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Bakanlar Kurulu Kararı’nın “Vekâlet” başlıklı 9’uncu maddesinde;……“Vekaletleri esnasında yıllık izin, mazeret izni, hastalık izni, vekalet görevine ilişkin olmayan geçici görev, görevden uzaklaştırma, tutuklanma, gözaltına alınma, hizmet içi eğitim, kurs, seminer ve benzeri nedenlerle vekalet görevine ara verenlere (ara verdikleri günler için),” vekalet nedeniyle öngörülen zam ve tazminatlar ödenmez.” hükmüne yer verilmiştir.

Vekâlet aylıklarının ödenebilmesi için görevin fiilen yapılması şarttır. Vekaletleri esnasında yıllık izin, mazeret izni, hastalık izni, vekalet görevine ilişkin olmayan geçici görev, görevden uzaklaştırma, tutuklanma, gözaltına alınma, hizmet içi eğitim, kurs, seminer ve benzeri nedenlerle vekalet görevine ara verenlere (ara verdikleri günler için), vekalet nedeniyle öngörülen zam ve tazminatlar ödenmez. ……….. Belediyesinde müdürlük kadrolarında vekaleten görev yapan birim müdürlerinin, yıllık izin kullandıkları dönemlerde fiilen görev yapmadıkları günler için, kendilerine vekalet nedeniyle öngörülen zam ve tazminatlar ödenmiştir. Bunun sonucunda da ………. TL kamu zararına neden olunmuştur.

2017 yılında lüks lojmanlarda oturanlar ne kadar kira ödüyor?

Daha önce bu köşeden lojmanlarla ilgili sıkıntıları sıraladık ama kimseden ses çıkmadı. Birçok kamu görevlisi evi olduğu halde lojmana müracaat etmekte ve lojman çıkınca da evini kiraya vermektedir. Kimisi de kurumunun lojmanı olduğu halde beğenmediği için lojman kiralattırmaktadır. Düşük ücretli memurlara böyle imkânlar sunulmadığı için yüksek ücretli memura verilen kiralık lojmanlar veya görev tahsisli lojmanlar bir nevi örtülü yardım yerine geçmektedir. Bu yardım özellikle de görev tahsisli lojmanlarda oturma hakkı olanlar için çantada kekliktir.

Bu açıklamalardan sonra 294 nolu Milli Emlak Genel Tebliğine göre 2017 yılı için 220 metre karelik bir lojman için bir kamu görevlisinin ödeyeceği kira bedelini şu şekilde hesaplayabiliriz; 120(lojman büyüklüğü ne kadar olursa olsun 120 metre kare üzerinden hesaplanır) *3,73= 447.60 TL. Bu tutardan % 30 indirim yapılmakta olup indirim tutarı ise 447,60* 30/100= 134,28 TL. Ödenecek tutar ise; 313,32 TL’dir. Nasıl, oldukça yüksek bir rakam değil mi?"

Kpsscafe.com.tr  | Ankara

>>2018 LİSE-ÖNLİSANS KPSS'YE GİRECEK ADAYLAR DİKKAT!!!


Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394