Başarı Sayısal Okumak Değil

Ülkemizde eskiden beri kalıplaşmış bir yargı var. Son zamanlarda bu yargı yıkılmaya başlamış olsa da tam olarak etkisini kaybetmiş değil. Anne-babalar çocuklarının sayısal bölüm okuması için ısrar ediyorlar. Hatta çocukları istemese bile. Bundaki e büyük etken, sayısaldan öğrenci alan bölüm sayısının sözel ve eşit ağırlığa nazaran daha fazla olması. Ancak lise dönemimde anne-baba baskısıyla, yanlış seçimle sayısal seçip başarısız olan bir çok arkadaşımı gördüm. Bu arkadaşlarım, üniversiteye yerleşse bile, bölümünde sıkıntı çekiyorlar. Oysa ki, eşit ağırlık veya sözel okusaydılar, tahminimce daha güzel bir bölüme yerleşip, daha başarılı olacaktılar.

Matematiği iyi olmayan bir öğrenci, ısrarla sayısala yönlendirildiğinde, matematiğin yanında fizik, kimya, biyoloji gibi ağır derslerle birlikte boğulup gidiyor, okulu nasıl bitiririm onun derdine düşüyor. Sonra bu öğrencilerden üniversite sınavlarında başarı bekleniyor. Burada sayısal bölümünü belirtmemin sebebi, öğrenci yönlendirilmelerinin genelde bu bölüme olmasından dolayı. Eşit ağırlık istemeyen bir öğrenciye eşit ağırlık, sözel alanını istemeyen bir öğrenciye sözel seçtirmekte oldukça yanlış.

Kendimce bir öneri vermem gerekirse, öğrencilerin geleceğini büyük ölçüde etkileyen lisede alan seçimi, öğrencilerin ilgi ve yetenekleri göz önüne alınarak yapılmalı. Bu seçim yapılırken, öğrencinin ilerde yaşayabileceği zorluklar, yapacağı seçimleri nasıl etkileyeceği enine boyuna düşünülmeli. Branş ve rehber öğretmenlerine danışılmalı. Çünkü bu tercihin ilerde geri dönüşü biraz zor olabiliyor. 

 Yasin TÜRKDAY www.kpsscafe.com.tr 

NOT: Kpsscafe.com.tr tarafından hazırlanan bu haber/makale  “www.kpsscafe.com.tr” şeklinde aktif link verilmeden kesinlikle kullanılamaz. Aksi takdirde tüm yasal girişimler yapılacaktır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394