2018-ALES/2 Değerlendirme Raporu Yayımlandı

2018-ALES/2 Değerlendirme Raporu ÖSYM tarafından yayımlandı

2018-ALES/2 Değerlendirme Raporu Yayımlandı

2018-ALES/2 Değerlendirme Raporu ÖSYM tarafından yayımlandı

24 Aralık 2018 Pazartesi 14:54
2018-ALES/2 Değerlendirme Raporu Yayımlandı

2018-ALES/2 Değerlendirme Raporu ÖSYM tarafından yayımlandı.

ÖSYM tarafından yapılan duyuruda " 2018-ALES/2 Değerlendirme Raporu, 24 Aralık 2018 tarihinde  ÖSYM’nin http://osym.gov.tr adresinde Araştırma, Yayın ve İstatistikler/Sınav Değerlendirme Raporları altında yayımlanmıştır." ifadelerine yer verildi.

Rapor özeti şöyle;

ALES, yükseköğretim kurumlarının; öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi, uzman, çevirici ve eğitim öğretim planlamacısı kadrolarına yapılacak atamalarda, lisansüstü eğitime girişte ve yurt dışına lisansüstü eğitime gönderilecek adayların seçiminde kullanılmaktadır. ALES, ÖSYM tarafından ALES/1, ALES/2 ve ALES/3 olarak 81 il merkezinde yılda üç kez yapılmaktadır. Fakat sadece ALES/1 İlkbahar Dönemi Lefkoşa’da da yapılmıştır. ALES, 50 sayısal ve 50 sözel sorularının bulunduğu iki testten oluşmaktadır.

100 sorudan oluşan bu sınav için 150 dakika (2,5 saat) cevaplama süresi verilmektedir. 2018 ALES/2’de sınavı geçerli sayılan 119.000 aday bulunmaktadır. Fakat 6.971 adayın eğitim bilgisi bulunmadığı için 2018 ALES/2 Değerlendirme Raporu’na bu adaylar dâhil edilmemiştir ve rapor 112.029 adayın verisi kullanılarak hazırlanmıştır. 2018 ALES/2’ye giren adayların 63.016 (%56,25)’sı kadın, 49.013 (%43,75)’ü erkektir. Sınava giren adaylar alanlarına göre sınıflandırıldığında sayısal ve eşit ağırlık alanlarında kadın ve erkek aday oranlarının birbirine yakın olduğu, sözel alanında sınava giren kadın aday sayısının, erkek aday sayısının yaklaşık 1,5 katı olduğu görülmektedir.

2018 ALES/2’de Sayısal Testinin ortalaması 19,07 ve Sözel Testinin ortalaması 28,85 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuç, Sayısal Testinin, Sözel Testine göre adaylara daha zor geldiğini göstermektedir. Yapılan analizler sonucunda Sayısal Testinin ortalama ayırt edicilik düzeyi 0,57 olarak hesaplanırken Sözel Testinin ortalama ayırt edicilik düzeyi 0,43 olarak hesaplanmıştır. Sayısal ve Sözel Testlerinin güvenirliğini iç tutarlılık açısından belirlemek için Kuder Richardson-20 (KR-20) katsayıları hesaplanmıştır. Bu katsayılar Sayısal Alan Testinde 0,95, Sözel Alan Testinde ise 0,91 çıkmıştır. Bu katsayı bulguları, her iki test puanlarının yüksek derecede güvenilir olduğunu göstermektedir.

Öğretim elemanı kadrolarına yapılacak atamalarda 70 ve üzeri puan alma şartı bulunduğundan 70 ve üzeri puan alan adaylara ilişkin puan dağılımları da incelenmiştir. Baraj puanı 70 ve üzeri puan alan aday sayısı açısından değerlendirildiğinde en başarılı grubun SAY-AA olduğu görülmüştür. Bu grubu EA-AA izlemektedir. 70 ve üzeri puan alan adayların cinsiyetlerine göre dağılımları incelendiğinde sayısal puan türünde 70 ve üzeri puan alan toplam 36.109 adaydan 17.585 (%49)’i erkek, 18.524 (%51)’ü ise kadın olduğu görülmektedir. Eşit ağırlık ve sözel puan türlerinde ise en az 70 puan alan kadın adayların oranları sırasıyla %55,63 ve %58,87’dir.

Rapora ulaşmak için tıklayınız

Son Güncelleme: 24.12.2018 23:08
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.